پاسخ به ابهامات کرونایی مصرف تخم مرغ

کدخبر: ۳۶۲۶۱۵
اقتصادنیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تخم مرغ کامل‌ترین غذا برای انسان محسوب می‌شود.
پاسخ به ابهامات کرونایی مصرف تخم مرغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ،منصور رضایی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پزشک بیمارستان مسیح دانشوری درباره بابدها و نبایدهای مصرف تخم مرغ‌های محلی اظهار داشت: تخم مرغ یکی از کامل‌ترین غذاها برای انسان به شمار می‌رود و سرشار از پروتئین است به ویژه در شرایط کرونایی که به همه افراد توصیه می‌کنیم نسبت به مصرف پروتئین اقدام کنند لذا استفاده از تخم مرغ می تواند برای همه افراد بسیار مفید باشد.

وی افزود: تقریباً تخم مرغ همه ویتامین‌های مورد نیاز افراد را دارا است و فقط ویتامین A ممکن است در آن بسیار اندک باشد که با مصرف گوجه و یا به عبارتی استفاده از املت یا همان تخم مرغ گوجه می‌توان همه ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرد و املت کامل ترین غذا برای افراد محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان متخصص تغذیه استفاده از تخم مرغ‌های محلی را پیشنهاد می‌کنید یا خیر؟ گفت: مصرف تخم مرغ های محلی مشکلی ندارد فقط افراد باید هنگام استفاده از تخم ماکیان اعم از تخم بوقلمون، اردک مرغ و غاز حتماً تخم آن را به صورت کامل بپزند چرا که تخم مرغ یا تخم ماکیان عسلی می‌تواند حاوی انگل سالمونلا باشد.

وی بیان داشت: انگل سالمونلا سبب اسهال در افراد می‌شود و این مشکل به ویژه در کودکان سلامت آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در اوایل شیوع کرونا اعلام شد که افراد از مصرف غذاهای نیم پز مانند کباب کوبیده کباب برگ و کباب‌های جوجه همچنین تخم مرغ عسلی بپرهیزند چرا که این مسئله می‌تواند سبب انتقال کرونا شود ولی بعداً بر اساس بررسی‌ها مشخص شد که کرونا امکان انتقال از طریق مواد غذایی را ندارد و تنها این مواد به دلیل نیم‌پز بودن می‌تواند مشکلات روده‌ای و گوارشی برای افراد به وجود آورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید