علت ورود سپاه پاسداران به فعالیت‌های اقتصادی از زبان سردار نقدی

کدخبر: ۳۶۲۶۳۳
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران می‌گوید: اگر سپاه وارد اقتصاد شده، باید بگوئیم که به قصد منفعت طلبی به این حوزه وارد نشده و هدف از این ورود صرفا کمک به مردم است.
علت ورود سپاه پاسداران به فعالیت‌های اقتصادی از زبان سردار نقدی

به گزارش اقتصادنیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی در برنامه بدون توقف شبکه سوم سیما ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به مردم، رزمندگان و همچنین عشایر غیور ایران که نقش مهمی در پیروزی در دفاع مقدس داشتند، در پاسخ به سوالی درباره چرایی فعالیت سپاه در همه حوزه‌ها و آیا اینکه به رسالت واقعی خود رسیده است یا خیر اظهار کرد: سپاه یک تشکیلات استثنایی است و به هیچ کدام از ارتش‌ها شباهت ندارد، سپاه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز به هیچ کدام از نهادها شباهت ندارد. ریشه این موضوع را باید در انقلاب اسلامی دانست که ملت ایران تصمیم گرفتند تا حق خود را بگیرند و این مسیر را تداوم بخشیدند تا زمانی که این حق طلبی کامل شود. طبیعت خواسته ملت ما در انقلاب اسلامی ایستادگی در مقابل همه ابرقدرت‌هاست. در طول تاریخ شما یک جنگ دیگر بیاورید که یک ملت در مقابل همه قدرت‌های زمان خود به قدرت همزمان ایستادگی کند، پاسداری و دفاع از این پدیده استثنایی نیازمند یک کار ویژه است.

اهم سخنان سردار نقدی را به روایت باشگاه خبرنگاران جوان به شرح ذیل است:

* باید توجه داشت که ملت ایران با هوشیاری بالا این انقلاب را آفرید و ما نیاز داریم تا برای حمایت از انقلاب اسلامی یک پاسداری ویژه را داشته باشیم و آن را نباید به یک عرصه خاص محدود کرد.

* امام راحل (ره) با همان تیزبینی که انقلاب را به پیروزی رساند، نهادهایی را هم برای حفظ و پاسداری و همچنین دوام آن ایجاد کرد. همین تدابیر و ایجاد نهادهای گوناگون برای حفاظت از انقلاب اسلامی باعث شده است تا بتوانیم انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و این انقلاب از بین نرود.  

* همه توده‌های مردم در انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش داشتند و خواست آن‌ها هم رسیدن به آزادی و استقلال است. این مردم می‌خواهند از استقلال و آزادی که دستاورد آن هاست حمایت کنند و مجبور هستند که در همه ابعاد نظامی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها از خود دفاع کنند. اینجاست که نیاز به یک نهاد مردمی مانند بسیج و سپاه احساس می‌شود که از حقوق و دستاوردهای مردم پاسداری کنند، سپاه و بسیج به عنوان نهادهای مردمی با تمرکز بر پاسداری از دستاوردهای انقلاب حاضر هستند.

*مردم در سال‌های اخیر حماسه‌ای در آرامش  خلق کردند: دشمن در سال‌های اخیر بسیار تلاش کرد تا با استفاده از هزاران حیله و دشمن آرامش مردم را برهم بزند، اما ملت ایران با آرامش و متانت همه مشکلات را تحمل کرد. اگر امام فرمود که ملت ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در عصر پیامبر و از مردم کوفه در عصر امام علی بالاتر هستند یک واقعیت است که نمود پیداکرده است. امروز ما داخل آب هستیم و نمی‌دانیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

* نیروهایی که در سپاه تشکیل شده در واکنش به رویدادها و اتفاقات مختلف خلق شده است. سپاه اصلا اسلحه‌های سنگین و نیمه سنگین نداشت و فقط سلاح‌هایی داشت که بتواند با آن‌ها بر تروریست‌ها غلبه کند را در اختیار داشت. جنگ که آغاز شد مردم که مالک اصلی انقلاب هستند وارد شدند و سپاه را تشکیل دادند.

* باید بررسی کنیم که اگر سپاه به کارها و جنبه‌های مختلف ورود کرده است دست مردم را گرفته یا توی سر آن‌ها زده که حتما دست آن‌ها را گرفته و به مردم کمک کرده است. اگر سپاه وارد اقتصاد شده، باید بگوئیم که به قصد منفعت طلبی به این حوزه وارد نشده و هدف از این ورود صرفا کمک به مردم است. اگر خارجی‌ها به خاطر تحریم ها، روند ساخت عسلویه را تعطیل کرده اند  به این حوزه وارد شده است تا به اقتصاد کشورمان لطمه‌ای نخورد. به این موضوع در قانون اساسی هم اشاره شده است که نیروهای مسلح در شرایط غیر جنگی به شرط عدم لطمه به آمادگی رزمیشان‌ می‌توانند به قدر نیاز دولت از ابزار خود به آن کمک کنند. در موضوع ادغام بانک ها، سپاه به همراه سایر نیروهای مسلح مانند ارتش و سپاه  در این موضوع با دولت مخالفت نکردند و مطیع دستورات دولت بودند.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید