دفاع دوباره ترامپ از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای

کدخبر: ۳۶۲۶۴۹
رئیس جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران باری دیگر از خروج کشورش از توافق هسته ای دفاع کرد.
دفاع دوباره ترامپ از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و گو با این شبکه باری دیگر از خروج از توافق هسته ای دفاع کرد. 

بنابر گزارش فاکس نیوز، او که پاسخ به سوالی درباره معاهده صلح امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی را تشریح می کرد، توافق هسته ای را یک فاجعه خواند و گفت:  با وجود(ماندن ما در) این توافق نمی شد به چنین معاهده هایی دست پیدا کرد. به ایران ۱/۵ میلیارد دلار و ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد دادند. آن ها توافقی بسیار بد را انجام دادند. 

ترامپ درباره جان کری وزیر امور خارجه دولت اوباما که در مذاکرت هسته ای شرکت داشت،  گفت: جان کری بسیار نا مطمئن بود و توافقی را مذاکره کرد که از همه لحاظ آن ها پیروز بودند.  گاهی نمی شود با کسی توافقی انجام داد.  خداحافظی می کنید و آن ها با شما تماس خواهند گرفت،  چراکه تمامی برگ های برنده را دارید. 

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد با پایان دادن به مشارکت این کشور در توافق هسته ای، ایران دیگر پول کافی برای آن‌چه حمایت از گروه های تروریستی می خواند، ندارد. 

ترامپ همچنین با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران،  گفت که ایران هیچ گاه نباید سلاح هسته ای داشته باشد. 

رئیس جمهور آمریکا باری دیگر با استناد به ادعای مطرح شده از سوی یک مقام آمریکایی در نشریه پولیتیکو مبنی بر این که ایران طرحی انتقام جویانه در پی به شهادت رسیدن سردار شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی دارد،  گفت که آن ها درباره ترور کردن سفیرهای آمریکا حرف می زنند و من گفتم اگر این کار را بکنید ضربه ای هزار برابر سخت تر از قبل به شما وارد خواهیم کرد. 

اظهارات ترامپ درباره وجود طرح ترور از سوی ایران در حالی مطرح می شود که این ادعا از سوی وزارت امور خارجه کشورمان و وزارت امنیت آفریقای جنوبی رد شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید