اولین پاسخ ایران به حمله صدام چه زمانی بود؟

کدخبر: ۳۶۲۸۹۲
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: بعد از حمله صدام بعثی در ۳۱ شهریورماه به ایران دلاورمردان نیروی هوایی به فاصله دو ساعت و نیم از پایگاه هوایی بوشهر پاسخ این حمله را دادند.
اولین پاسخ ایران به حمله صدام چه زمانی بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی هوایی ارتش، سرتیپ خلبان حمید واحدی به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: صدام بعثی در ۳۱ شهریورماه یورشی به یگان‌های جمهوری اسلامی انجام داد که دلاورمردان نیروی هوایی در کمترین زمان ممکن و به فاصله دو ساعت و نیم از پایگاه هوایی بوشهر این حمله را پاسخ دادند.

جانشین نیروی هوایی ارتش افزود: در زمان صلح تمام نیروهای مسلح، طرح‌های عملیاتی دارند تا در زمان نیاز از آن‌ها استفاده بشود. طرح‌های عملیاتی که به نیروی هوایی ابلاغ شده بود، طرح البرز بود.

واحدی خاطرنشان کرد: زمانی که صدام و صدامیان تصمیم داشتند که پیروزی برق‌آسا داشته باشند، با تلاش دلاورمردان این هدف آنها به یک جنگ فرسایشی تبدیل شد و همانطور که می‌دانید ۵ روز پس از جنگ نیز آن‌ها درخواست کردند تا جنگ متوقف شود.

وی تصریح کرد: از همان روزهای اولیه اعمال تحریم‌ها، اولین تحریمی که در کشور انجام شد، تحریم هواپیما بود، ولی توانستیم با رشادت کارکنان فنی و نیروهای متخصص و جوانان غیور، مشکلات را مرتفع کنیم.

جانشین نیروی هوایی ارتش گفت: تشکیل اولین جهاد خودکفایی در نیروی هوایی انجام شد و این گروه به بازسازی هواپیماها پرداختند. نیروی هوایی نیاز به تجهیزات زیادی دارد و خدا را شاکریم جوانان متخصص و فعال از کل دانشگاه‌ها پای کار آمدند و حتی کارکنان فنی اقدام به ساخت هواپیما کردند و توانستیم هواپیمای کوثر را بسازیم.

واحدی تصریح کرد: در یک کلام می‌توانیم بگوییم که نیروی هوایی یک نیروی آماده و سرپا و آماده دستور فرماندهی معظم کل قواست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید