قطر با اسرائیل توافق می کند؟

کدخبر: ۳۶۲۸۹۳
روزنامه اورشلیم پست مدعی شد که قطر در مسیر عادی‌سازی کامل با اسرائیل است و دوحه اولین تایید کننده طرح معامله قرن خواهد بود.
قطر با اسرائیل توافق می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اورشلیم پست در گزارشی نوشت که مسئولان به این امر اشاره کرده‌اند که عادی‌سازی قطر راه را در مقابل اجرای طرح معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باز خواهد کرد.

اورشلیم پست اعلام کرد که قطر در مسیر عادی سازی کامل با اسرائیل قرار گرفته است.

این روزنامه نوشت که دوحه اولین تایید کنندگان طرح رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن خواهد بود.

آمریکا و قطر هفته گذشته بیانیه مشترکی را بعد از انجام سومین گفتگوی اسراتژیک میان خود از ۱۴ إلی ۱۵ سپتامبر صادر کردند. دو طرف بر مستحکم بودن روابط دوجانبه و فرصت‌های تعمیق همکاری و نیز تحکیم صلح و آینده شکوفا برای همگان در منطقه و رویارویی با چالش‌های منطقه‌ای و نیز حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل تاکید کردند.

یک مسئول برجسته در وزارت خارجه اسرائیل در مصاحبه با خبرنگاران گفت که قطر آماده عادی سازی روابط با اسرائیل بعد از امارات و بحرین است.

پیشتر شبکه بلومبرگ آمریکا از تیم لیندرکینگ، معاون جانشین وزارت خارجه آمریکا نقل کرد: قطر کارنامه‌ای در همکاری با اسرائیل دارد و ما بر این باور هستیم که این امر به توافق گسترده‌تری با اسرائیلی‌ها منجر خواهد شد. ما بر این باور هستیم که هر کشوری با روند خاص خود به عادی سازی ملحق می‌شود اما ما خواهان این هستیم که این امر در آینده‌ای نزدیک و نه دیر صورت بگیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید