این غذای ایرانی در میان چندش‌آور‌ترین غذاهای دنیا + تصاویر

کدخبر: ۳۶۳۰۱۱
اقتصادنیوز : پیش از اینکه شروع به خواندن این مطلب کنید، باید به شما اخطار بدهیم که این غذاها، واقعا از چندش‌آورترین‌ها محسوب شده و تصاویر مناسبی هم ندارند. پس اگر می‌توانید دیدن تصاویرشان را تحمل کنید، همراهمان بمانید و تا انتهای این مطلب را بخوانید! شاید روزی تصمیم گرفتید یکی از این غذاها را امتحان کنید و البته، زنده هم بمانید!
این غذای  ایرانی در میان چندش‌آور‌ترین غذاهای دنیا + تصاویر
به گزارش اقتصادنیوز ،فکر کنید برنامه‌های Fear Factor (برنامه‌ای آمریکایی که در آن افراد با ترس‌های خود از قبیل حشرات چندش‌آور و.. مواجه می‌شوند) و Iron Chef (برنامه‌ای که در آن سرآشپزهای ماهر هنرهای خود را به اجرا درمی‌آورند) باهم یکی شوند و شما چندش‌آورترین رستوران را دارید و باید در آن خوشمزه‌ترین غذای روی کره‌ی زمین را تهیه کنید!

همه‌ی قسمت‌های مهم بدن گونه‌های مختلف جانداران حداقل یک‌بار خورده شده‌اند که بعضی از آن‌ها غنی از مواد مغذی است مثل مورچه‌های آمازون، تخم جنین پرنده نیم‌پز، همه نوع کرم‌های کوچک، سُم، منقار، گوش و چشم که همه برای یک آشپزی خوب استفاده می‌شوند. روش‌های درست کردن این غذاها خیلی جالب است مثلاً : خمیری کردن، ترشی انداختن، دم کردن، جوشاندن، حرارت دادن، تکه‌تکه و خام سرو کردن درحالی‌که غذا تکان می‌خورد!

آشپزی برای بعضی‌ها هیجان‌انگیز و برای بعضی وقت‌گیر است: اگر به دنبال غذاهای حال به هم زن و یک ماجراجویی غذایی هستید و در جستجوی برخی غذاهای آزاردهنده برای مهمان‌ها هستید که هزینه‌اش از یک شام معمولی بیشتر شود، اینجا چند تا از بدترین غذاهای دنیا قرار دارد که در ادامه با آن‌ها و چگونگی درست کردنشان در سراسر دنیا آشنا می‌شوید.

1. این پنیر بسیار چندش‌آور و البته غیرقانونی است

پنیر(casu Marzu) (pecorino) (پنیر ایتالیایی که از شیر گوسفند تهیه می‌شود) که در ساردینای ایتالیا تهیه می‌شود، برنده‌ی چندش‌آورترین پنیرهای دنیا شده‌ است که در اصل به آن‌ها پنیر فاسد میگویند. این پنیر باهدف تبدیل‌ شدن به زمینه‌ی برای پرورش لانه‌های کرم تهیه می‌شود. این کار ریشه در آشپزی‌های بومی مردم آن منطقه دارد.

پنیر (Cazu Marzu) بانام مستعار پنیر کرم‌زده هم به روش تخمیر درست می‌شود. اگرچه جدیدا در مصرف پنیر کرم‌زده به روش‌های نوین تهیه غذا و بهداشت توجه می‌کنند اما تغییر ایجاد کردن در پنیر به‌طور رسمی غیرقانونی است! در هر حال اجازه ندهید که این موضوع مانع راه شما برای سفر به این قسمت ایتالیا باشد، حتی اگر برای شما بسیار خرج داشته باشد.

گزارش‌هایی مبنی بر مزه‌ی این پنیر همان‌گونه است که می‌توانید تصور کنید: بدن کرم‌های گره‌خورده‌ی گوشتالو که هنگام خوردنشان بالا و پایین می‌پرند.

 پنیر (pecorino)

2. بوداگ (Boodog) مغولستانی

در مغولستان عشایری که وسایل استیل برای آشپزی نداشتند سال‌ها پیش روشی مبتکرانه برای پختن بز ابداع کردند، آن‌ها گاهی موش خرمایی کوهی را هم با این روش می‌پختند اما به دلیل اینکه باعث بیماری طاعون می‌شد بز را انتخاب کردند. روش پختن این غذا به این صورت است که آن‌ها ابتدا بز را می‌کشند و پاهایش را می‌شکنند و سنگ‌هایی صاف و بسیار داغ را در حفره‌ی ایجادشده در بدن جانور می‌چپانند و جانور را از پاهایش می‌گیرند و تکان می‌دهند تا کامل بپزد گاهی هم برای پختن بهتر از بیرون به آن حرارت می‌دهند. این روش طبخ در مغولستان بسیار رایج است.

بوداگ (Boodog) مغولستانی

3. جنین اردک نیم‌پز

این غذا، یک غذای بسیار ساده‌ی خیابانی و قابل‌ دسترس در فیلیپین و ویتنام است. این غذا شهرت بسیاری در میان غذاهای محلی دارد. بیشترِ تخم پرندگانی که دیگران با آن‌ها آشنا هستند تخم پرندگان بدون نطفه است اما (Balut) ها تخم‌های اردک نطفه‌داری هستند که روی آن‌ها می‌خوابند و یا اجازه دارند که به‌طور آزمایشگاهی در یک‌زمان مشخص رشد کنند.

برای خوردنش باید آن را پوست بکنید. با اینکه نیم‌پز است تمام اجزای یک اردک کامل اعم از استخوان، پر، منقار و.. را دارد که بعضی از آن‌ها بیشتر یا کمتر رشد کرده‌اند و اکثراً پیشنهاد می‌کنند آن را با پوست و مقداری نمک بخورید زیرا این بهترین روش برای لذت بردن از (balut) است.

جنین اردک نیم‌پز

جنین اردک نیم‌پز

4. کله گوسفند کامل

کله گوسفند یک غذای سنتی است که در بسیاری از مناطق دنیا ازجمله اطراف مدیترانه و شمال اروپا سرو می‌شود. شما می‌توانید روش کز دادن و یا حتی دستور پخت سوپ کله‌پاچه را پیدا کنید. کله‌پاچه معمولاً به‌صورت دست‌نخورده و گاهی بامغز (به خاطر ضرر مصرفش کمتر خورده می‌شود) سرو می‌شود. البته این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاها و صبحانه‌ها در میان ما ایرانیان هم هست.

کله گوسفند کامل

کله گوسفند کامل

5. هشت‌پا، عجیب اما واقعی!

هر چیزی که زنده باشد و تکان بخورد یقیناً جزو دسته غذاهای چندش‌آور به شمار می‌رود. غذاهای دریایی وعده‌ای قدیمی برای آسیایی‌ها محسوب می‌شوند. سوشی ژاپنی یک غذا در دسته‌ی غذاهای خام است و هشت‌پای خام زنده هم غذایی بسیار رایج است که اکثراً بچه‌ی آن‌ را سرو می‌کنند. تکه‌های در حال تکان خوردن اجزای بدن هشت‌پا، پاهای مکنده و بادکش مانند آن و.. تمام چیزی است که می‌توانید تصور کنید. اجزای بدن این جانور نرم، جویدنی و بی‌مزه است و بسیاری از ماجراجویان غذایی گزارش داده‌اند که پاهای مکنده‌اش در گلوگیر می‌کند. این غذا قسمتی از غذاهای باارزش کره‌ای‌ها در طی قرن‌ها بوده است و  یک ماده‌ی انرژی‌زا و مفید نیز به شمار می‌رود.

هشت پا

هشت پا

6. هنگام سفر به آلاسکا سرهای گندیده را نخورید!

سالمون یک وعده‌ی غذایی اساسی برای آلاسکایی‌ها است و بومیان آنجا به‌طور سنتی اجزای این ماهی را استفاده می‌کنند. یکی از غذاهای سنتی این منطقه سر ماهی سالمون گندیده است، آن‌ها سر ماهی سالمون را داخل بشکه‌‌ای چوبی یا پلاستیکی می‌گذارند و در گودال‌های ترشی برای چند هفته در زیرزمین دفن می‌کنند و اجازه می‌دهند که طبیعت کار خودش را انجام دهد و سپس آن را برداشت و استفاده می‌کنند! برای خود بومیان آلاسکایی این غذا تنفرآور نیست و خوردن همه‌ی اجزای بدن ماهی عادی و غذای بسیاری از افراد روستایی و کلبه نشین است و شاه سالمون خود یک وعده‌ی غذایی در تمام دنیاست!

تنها چیزی که این غذا را نسبت به سایر اجزای دیگر ماهی متمایز کرده است این است که سر ماهی فاسد و تجزیه‌شده است! این غذا با استانداردهای آشپزی مدرن تطابق دارد و غذایی نسبتاً گران به شمار می‌رود. تصور کنید که یک سطل پر ازسرهای سالمون در هوای گرم تابستان برای چند هفته در بیرون قرار بگیرد!

خوردن این سرها در معرض چالشی طولانی و جدی در خصوص سلامت مردم آن منطقه قرارگرفته است که احتمال مسمومیت در آن‌ها وجود دارد.

10 تا از چندش‌آورترین غذاهایی که حتماً باید قبل از مردن امتحان کنید

7. ماهی کشنده‌ی دارای مجوز پخت!

یکی از بهترین غذاهای ژاپنی خطرناک‌ترین غذایی است که می‌توانید بخورید! این غذا ماهی فوگو (fugu ) است که یک ماهی پف کننده‌ی بامزه‌ی کوچک است که به‌ندرت می‌توان به آن چندش‌آور گفت اما بسیار کشنده است. در سراسر بدن این ماهی، سمی کشنده به نام تترودوتوکسین وجود دارد که یک سیستم دفاعی طبیعی است که شکارچیان را فلج می‌کند. خوردن مقداری از سم این ماهی باعث مواجه‌شدن با مرگ تدریجی و از دست دادن هوشیاری و خواب‌رفتگی و سپس خفگی می‌شود و متأسفانه پادزهری برای سم آن وجود ندارد. این ماهی را در لاکچری ترین رستوران‌های ژاپن پرورش می‌دهند و آشپزهای این ماهی باید آن را با احتیاط آماده سازند.

آشپزها باید به پخت دقیق، رعایت بهداشت، ذخیره‌سازی و در اختیار گذاشتن دستورالعمل خود برای به حداقل رساندن آسیب‌ها پایبند باشند. قطعاً درست کردن فوگو از خوردن آن‌هم سخت‌تر است! آیا ماهی فوگو کسی را کشته است؟ خب باید بگوییم که نتیجه مرگ‌ و میر سالانه از مصرف فوگو امروزه بسیار کم و به‌طورکلی تصادفی است.

fugu-fish.jpg

8. بینی ژله‌ای گوزن شمالی

ژله به نظر خوشمزه می‌آید مثل ژله‌ای که به عنوان دسر سرو می‌شود ولی این ژله از بینی گوزن شمالی تهیه می‌شود. این غذا هم به عنوان دسر سرو می‌شود و یک غذای سنتی آلاسکایی و البته وقت‌گیر است که از تکه‌های بینی گوزن شمالی به دست می‌آید.

10 تا از چندش‌آورترین غذاهایی که حتماً باید قبل از مردن امتحان کنید

10 تا از چندش‌آورترین غذاهایی که حتماً باید قبل از مردن امتحان کنید

9. سوپ خفاش(مطمئن باشید که حتما این غذا را آخر از همه میخورید چون ممکن است شما را بکشد!)

ابتدا تعدادی خفاش پرنده، خفاش میوه خوار و خفاش روباهی را در یک روستای دور افتاده به دام بیاندازید و آنها را زنده زنده داخل یک دیگ آبجوش یا شیر بریزید و تا جایی که تمایل دارید کباب کنید، سپس آنها را تکه تکه کنید و همراه با گیاهان و ادویه های تایلندی سوپ درست کنید. اگر خفاش میوره خوار در اطراف شما زیاد است میتوانید پخت سوپ خفاش را امتحان کنید!خفاش ها قسمتی از غذاهای بومی در تایلند، چین و گوام هستند اما به خاطر اینکه عامل بیماری هستند، بدنام شمرده می‌شوند. احتمالا شما این غذا را جزو آخرین‌ها در امتحان کردن در این لیست قرار می‌دهید.

10 تا از چندش‌آورترین غذاهایی که حتماً باید قبل از مردن امتحان کنید

10 تا از چندش‌آورترین غذاهایی که حتماً باید قبل از مردن امتحان کنید

آیا شما حاضر هستید یکی از این غذاهای چندش‌آور را - البته به غیر از کله پاچه‌ی خودمان - امتحان کنید؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید