راه اندازی گشت و ارشاد کرونایی

کدخبر: ۳۶۳۰۵۳
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا گفت: "گشت ارشاد کرونایی" با هدف دادن تذکر و ممانعت از تخلفات موازین بهداشتی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
راه اندازی گشت و ارشاد کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الله غلامی در حاشیه برگزاری پنجاهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود: این گشت با همکاری نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و نیروی مقاومت بسیج راه‌اندازی می‌شود.

گشت ارشاد کرونایی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: گشت مزبور موظف است با حضور در مجامع، بازار و رصد فعالیت اقشار و اصناف مختلف به مُتخلفان و ناقضان موازین بهداشتی تذکر دهد.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین مجمع خیرین بهداشت و درمان به منظور جذب خیرین حوزه بهداشت و درمان و مقابله با بیماری کرونا و تامین کمک‌های نقدی مورد نیاز فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها بصورت جدی دنبال و هر شب برای کاهش حضور مردم در این مکان‌ها، میزان سرویس‌دهی از جمله روشنایی آنها کاهش می‌یابد.

غلامی ادامه داد: نظارت جدی بر رستوران‌ها و فست‌فوتی‌ها نیز اعمال و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: رستوران‌ها تنها با رعایت فاصله اجتماعی و اغذیه فروشی‌ها و فست‌فوتی‌ها بصورت بیرون‌بَر  امکان فعالیت خواهند داشت و اجازه توزیع غذا در مکان‌های سرپوشیده را ندارند.

 سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا افزود: همچنین بنزین زدن در جایگاه‌های سوخت تنها توسط متصدیان آنها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: دورکاری کارمندان هم تنها با نظر مدیران مربوطه و مشروط به انجام امور محوله و تعلیق نشدن امور ارباب رجوع در ادارات صورت می‌گیرد.

غلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در باره تبعیت از موازین بهداشت و تصمیمات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: متولیان امر برای ممانعت از پیاده‌روی اربعین چه در درون شهرها و چه بیرون از آن برنامه‌ریزی خواهند کرد و امسال هیچگونه راهپیمایی چه در امامزاده محمد خمینی شهر و چه در امامزاده جعفر جنب فرودگاه شهید بهشتی و امثال آن امکان برگزاری ندارد.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در برخی شهرهای استان تصریح کرد: با هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در باره تعطیل شدن این مراکز نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

کرونا

غلامی گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانش‌آموزان استان بصورت حضوری فعالیت می‌کنند و سایر آموزش‌ها بصورت غیرحضوری است.

وی با اشاره به ارائه آمار و اطلاعات غیرکارشناسانه توسط برخی از دستگاه‌ها تاکید کرد: ارائه آمار بیماران کرونایی تنها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام خواهد شد.

 به گزارش ایرنا، با شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در مجموع بیش از ۳۲ هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شده که بیش از یک هزار و ۴۶۰ نفر از آنها از دنیا رفته‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر در کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۴ هزار نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید