ظریف در مسکو:رهبری روسیه و چین دربرابر آمریکا/خبر های خنده دار می شنوم!

کدخبر: ۳۶۳۱۸۹
وزیر امور خارجه ضمن تشریح اهداف سفرش به مسکو و اینکه در این سفر درباره برجام، سوریه، افغانستان و‌ روابط دوجانبه با مقامات روسیه گفت و گو می کند، گفت که روسیه و چین نقش رهبری را در برابر قانون شکنی آمریکا ایفا کردند.
ظریف در مسکو:رهبری روسیه و چین دربرابر آمریکا/خبر های خنده دار می شنوم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در بدو ورود به مسکو در گفت و گو با خبرنگاران درباره این سفر و تحولات اخیر رخ داده از جمله در شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد: در مورد برجام دولت روسیه و‌ نمایندگی این کشور در سازمان ملل و وزارت خارجه این کشور بهترین موضع را در کنار چین در شورای امنیت در این مراحل دشوار چند ماه گذشته داشتند و نقش رهبری را در برابر قانون شکنی آمریکا ایفا کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود:هماهنگی بسیار نزدیکی بین ما بوده و این سومین سفر من به مسکو در دوران کرونا است که این امکان را داده که از نزدیک با همکاران روس تماس داشته و هماهنگ باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: ما در منطقه مشکلات جدی هم داریم، بحث سوریه کماکان به عنوان یک معضل نیاز به همکاری بین ایران و‌ روسیه دارد و همینطور نیاز دارد با همسایگان خود از جمله ترکیه در قالب آستانه هماهنگ کنیم و این یکی از دیگر موضوعات در دستورکار این سفر است.

ظریف موضوع افغانستان را با توجه به شروع مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان و گروه های نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سختی مواضع طالبان و موضع بسیار مضر آمریکایی ها در منطقه، افغانستان موضوع دیگری است که نیاز به هماهنگی دارد. 

وی گفت: روابط دوجانبه نیز گرچه روابط بسیار خوبی است، اما همواره نیاز داریم که آخرین تحولات روابط دوجانبه را با دوستان روس بررسی کنیم، لذا این سه چهار موضوع، موضوعات اصلی خواهد بود که فردا بحث ما را در بر خواهد گرفت.

وزیر خارجه درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه دولت فرانسه از ظریف خواسته راجع به موضوع لبنان با روسیه گفتگو کند، نیز اظهار داشت: بعضی خبرهایی که می شنوم برای خودم هم خنده دار است، نه چنین چیزی صحت ندارد. احتمال دارد درباره لبنان با دوستان روس صحبت کنیم، ولی این از موضوعات دارای اولویت در دستورکار ما نیست و فکر نمی کنم از زمان سفرم به بیروت تا امروز با فرانسوی ها درباره لبنان گفت و‌گویی داشته باشم.

به گزارش فارس، یک روزنامه لبنانی امروز نوشته بود که وزیر امور خارجه ایران به درخواست فرانسه در سفر به روسیه درباره لبنان و موضوع تشکیل دولت جدید این کشور نیز با طرف روسی رایزنی خواهد داشت.

ظریف همچنین با اشاره به اجلاس سیکا عنوان کرد: اجلاس کنفرانس امنیت و اعتمادسازی در آسیا درباره ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود و قرار بود من از تهران در این نشست شرکت کنم با توجه به سفرم به مسکو فردا از مسکو در این نشست شرکت می کنم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید