دلیل تحریم‌های ایران از سوی آمریکا از نظر نماینده عراقی

کدخبر: ۳۶۳۲۶۲
عضو فراکسیون «عراقیون» (سید عمار حکیم) در پارلمان عراق در واکنش به اقدامات جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که واشنگتن به علت پاره ای مسائل شخصی، ملت ایران را تحریم کرده است.
دلیل تحریم‌های ایران از سوی آمریکا از نظر نماینده عراقی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسن الخلاطی» گفت که این رخدادی بی سابقه در جامعه جهانی است که یک نفر (دونالد ترامپ) به علت منافع شخصی خود، بر یک ملت مانند ملت ایران تحریم وضع کند.

عضو کمیسیون بهداشت در پارلمان عراق توضیح داد: در این برهه که جهان در شرایط جنگ با ویروس کرونا به سر می برد و نیاز به همکاری همه کشورها برای پیروزی بر این ویروس است، آمریکا اقدام به اعمال تحریم های بیشتر بر ایران کرده است.

الخلاطی خاطر نشان ساخت که این اتفاق در این برهه خاص، امری غیر قابل قبول و زشت از نگاه جامعه جهانی است.

وی در عین حال شکست مجدد آمریکا در اجماع بین المللی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل را موفقیت بزرگ برای روابط خارجی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

الخلاطی تاکید کرد که بدون شک روابط خارجی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران توانسته است موفقیت های بزرگی از جمله در جریان مذاکرات هسته ای که به توافقنامه بین المللی برجام منجر شد، کسب کند.

وی ادامه داد که در برهه جدید با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل تحریم های دردآور و سخت بر ایران، عملا این تحریم ها نتوانسته است بر جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشد.

این نماینده پارلمان عراق گفت: با وجود تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، این اقدام با مخالفت گسترده جهانی به ویژه از سوی کشورهای اروپایی مواجه شده است.

وی تاکید کرد که بر همین اساس معتقدیم که دیپلماسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران موفقیت آمیز بوده است.

آمریکا در تلاش مجدد برای اعمال تحریم های بین المللی در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران ناکام ماند امری که از نگاه صاحب نظران، موفقیت بزرگ برای دیپلماسی ایران و شکست برای اعتبار آمریکا در جامعه جهانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید