کرونا در این شهر به وضعیت انفجاری رسید

کدخبر: ۳۶۳۴۰۴
با فرارسیدن فصل پاییز به نظر می‌رسد کار سخت‌تری پیش روی مردم و کادر درمان در مبارزه با کرونا قرار دارد و طبق گفته معاون وزیر بهداشت در استان‌هایی مانند آذربایجان‌شرقی کرونا به حالت شبه انفجار رسیده‌ است.
کرونا در این شهر به وضعیت انفجاری رسید

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، آغاز موج جدیدی از کرونا و افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا مسئولان کشور و استان را نگران کرده و بار کادر درمان را هم سنگین‌تر کرده است.

این موج جدید در حالی آغاز شده که با فرارسیدن پاییز به نظر می‌رسد کار سخت‌تری پیش روی مردم و کادر درمان باشد. آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که در ماه‌های گذشته در حالت قرمز قرار داشته و این روزها وضعیت آن به مراتب بحرانی‌تر از قبل شده است.

کرونا

همین موج ابتلای جدید به کرونا باعث شد تا ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیمات تازه‌ای را اتخاذ کند و با تعطیلی مدارس، محدودیت‌هایی را برای انجام برخی فعالیت‌ها اعمال کند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: هنوز روند فزاینده در برخی استان‌ها مانند اصفهان، چهارمحال و بختیاری،کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان‌شرقی وجود دارد و حالت شبه انفجاری داریم و تعداد بستری‌ها به شدت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در ایران هم مانند تمام کشورها 8 تا 12 درصدی بیماران بستری فوت می‌کنند، گفت: پنجاه درصد کسانی که به آی. سی. یو می‌روند، فوت می‌کنند و تقریبا 90 درصد کسانی که در آی .سی. یو لوله‌گذاری تنفسی می‌شوند هم فوت می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با افزایش تعداد بستری‌ها موارد فوتی هم افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مگر فوت 150 تا 170 نفر در روز تعداد کمی است؟ طبق پروتکل‌های جهانی کسانی فوتی‌ مثبت اعلام می‌شوند که تست‌شان مثبت اعلام شده و چون حساسیت تست در بستری‌ها چیزی نزدیک به 70 درصد است، مانند تمام دنیا باید یک ضریبی هم اضافه کنیم که عدد بالاتری می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید