انتقاد تند مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا از نابرابری اقتصادی

کدخبر: ۳۶۳۵۰۹
مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا خواهان تلاش های بیشتر برای حمایت از طبقات فقیر جامعه و کاستن از شکاف طبقاتی شد.
انتقاد تند مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا از نابرابری اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در نیویورک با اشاره به گستردگی میزان درگیر بودن اقتصاد آمریکا با پیامدهای کرونا گفت: این یک واقعیت است که برای برخی از اقلیت ها تبعات کرونا دردناک تر از (سایر اقشار جامعه) بوده است. ما برای آن که بتوانیم اقتصاد خود را به طور کامل احیا کنیم نیازمند سرمایه گذاری بیشتر روی بخش های آموزش و درمان و زیرساخت ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار هستیم. 

جان ویلیامز که به صورت ویدیوکنفرانس در یک همایش مالی سخن می گفت، نابرابر بودن توزیع امکانات در بخش های مختلف آمریکا را یکی از دلایل تشدید مشکلات ناشی از کرونا خواند و افزود: کارهای خیلی زیادی است که باید انجام دهیم. وظیفه ما در بانک مرکزی این است که مطمئن شویم پتانسیل رشد را به طرز عادلانه در مناطق مختلف کشور احیا کرده ایم. 

این مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا در ادامه خواهان تلاش های بیشتر برای حمایت از طبقات فقیر جامعه و کاستن از شکاف طبقاتی شد. 

انتقاد از نابرابری اقتصادی در آمریکا در بین مدیران بانک مرکزی مساله جدیدی نیست. پیش تر ژانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما  با اعتراف به این‌که بخش بزرگی از سهم رشد اقتصادی نصیب ثروتمندان می‌شود گفته بود: ممکن است کارگران احساس کنند که وضعشان رو به جلو حرکت نکرده است و این تا حدی درست است. این به یک مشکل جدی اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده که به طبقات پایین القا می‌کند سهم از رشد به طور گسترده بین طبقات پایین‌تر درآمدی توزیع نشده است.

موسسه " پیو" نیز گزارش داده بود در حال حاضر ۵۱ درصد مردم آمریکا که به حزب جمهوری خواه گرایش دارند معتقدند نظام اقتصادی آمریکا دارای توزیع (ثروت و درآمد) ناعادلانه است. در بین طرفداران حزب دموکرات، این مساله بسیار محسوس‌تر بوده و به ۸۶ درصد رسیده است. تنها ۱۲ درصد طرفداران دموکرات ها معتقدند وضعیت توزیع در نظام آمریکا عادلانه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید