اصرار مکرون بر کناره‌گیری لوکاشنکو!

کدخبر: ۳۶۳۹۱۶
رئیس جمهور فرانسه در ادامه سیاست‌های مداخله جویانه کشورش خواستار کناره گیری همتای بلاروسی خود از قدرت شد.
اصرار مکرون بر کناره‌گیری لوکاشنکو!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانس ۲۴ اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار کناره گیری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از قدرت شد.

امانوئل مکرون در اظهاراتی در خصوص تنش‌های اخیر در کشور بلاروس مدعی شد: رئیس جمهور بلاروس باید قدرت را ترک کند.

رئیس‌جمهور فرانسه قرار است روز چهارشنبه برای نخستین بار به لتونی و لیتوانی، دو کشور حوزه بالتیک سفر کند و امیدوار است در خصوص بحران سیاسی به وجود آمده در بلاروس و فشار‌های روسیه، حمایت دولت‌های مذکور را به دست آورد.

رئیس جمهور فرانسه در حالی اخیرا سیاست مداخله جویی در امور داخلی دیگر کشور‌ها از جمله لبنان و بلاروس را در پیش گرفته که از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸، جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه زرد‌ها در کشورش شکل گرفته و هدف اصلی آن مخالفت با سیاست‌های کلی دولت او عنوان می‌شود.

گفتنی است پیروزی دوباره الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت بلاروس، با موجی از اعتراضات همراه شد. لوکاشنکو از سوی مخالفان به تقلب در انتخابات و حمایت از سوی ولادیمیر پوتین متهم شده است.

اتحادیه اروپا مانند کشور‌های حوزه بالتیک پیروزی لوکاشنکو را به رسمیت نشناخته است. «سوتلانا تیخانوفسکایا» یکی از چهره‌های اصلی مخالفان بلاروس به لیتوانی پناهنده شده است. سه کشور حوزه بالتیک تصمیم گرفتند تحریم‌هایی را علیه مقامات بلاروس که آن‌ها را عامل سرکوب مخالفان می‌دانند، اعمال کنند. اتحادیه اروپا هم قرار است تحریم‌هایی را علیه بلاروس اعمال کند که در حال حاضر با وتوی قبرس متوقف شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید