کاهش شدت کرونا با این دارو+ جزئیات

کدخبر: ۳۶۴۰۴۰
دانشمندان به تازگی دریافتند که داروهای استاتین که کاهش دهنده های کلسترول هستند، می توانند شدت بیماری کرونا را کاهش دهند.
کاهش شدت کرونا با این دارو+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند استاتین ها با از بین بردن کلسترول از غشاهای سلولی از ورود کروناویروس جلوگیری می کنند.

 مولکولی موسوم به ACE۲ همانند دستگیره ای در سطوح خارجی بسیاری از سلولهای انسانی قرار دارد که به تنظیم و کاهش فشار خون کمک می کند. ACE۲ تحت تأثیر استاتین های تجویز شده و سایر داروهایی است که برای بیماری های قلبی عروقی استفاده می شود.

محققان در ژانویه ۲۰۲۰ به نقش جدید ACE۲ پی بردند: کروناویروس عمدتاً از این گیرنده برای ورود به سلول های ریه و ایجاد عفونت های تنفسی استفاده می کند.

«لوری دانیلز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هنگامی که در ابتدای شیوع پاندمی، با این ویروس جدید روبرو شدیم، حدس و گمان های زیادی پیرامون برخی از داروها وجود داشت که بر ACE۲ تأثیر داشته باشند نظیر استاتین ها و اینکه آیا بر ریسک بیماری کووید ۱۹ تاثیر خواهند داشت.»

در این مطالعه، محققان گزارش پزشکی ۵۲۸۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را بررسی کردند.

آنها دریافتند مصرف استاتین ها قبل از بستری شدن در بیمارستان به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ با کاهش ۵۰ درصدی ریسک ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در مقایسه با افرادی که استاتین مصرف نمی کردند مرتبط بود.

همچنین بیماران کووید ۱۹ ایی که قبل از بستری شدن در بیمارستان استاتین مصرف می کردند روند بهبود سریع تری داشتند.

محققان معتقدند استاتین ها از طریق تاثیر ضدالتهابی شان از عفونت کووید ۱۹ پیشگیری می کنند و با قابلیت های پیوندی شان می توانند روند پیشروی ویروس را متوقف کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید