رئیس جمهور به بهارستان نمی‌رود

کدخبر: ۳۶۴۱۴۵
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: به‌دلیل موافقت نکردن ستاد ملی مقابله با کرونا، رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت در مجلس حضور نمی‌یابد و آقای جهانگیری فردا در مجلس حضور می‌یابد.
رئیس جمهور به بهارستان نمی‌رود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: حسینعلی امیری درباره حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آقای رئیس جمهور تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است. ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که ما صلاح نمی‌دانیم  رئیس جمهور فردا(سه‌شنبه، ۸ مهر) در جلسه رای اعتماد در مجلس حضور یابد. لذا به دنبال عدم موافقت ستاد، رئیس جمهور برای معرفی علیرضا رزم‌حسینی فردا در مجلس حضور نمی‌یابد اما اسحاق جهانگیری، معاون اول وی در این جلسه حضور می‌یابد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات یکی از اعضای هیات‌رییسه مجلس مبنی‌بر مخالفت مجلس با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد، گفت: ما درخواستی برای حضور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس به مجلس نداده‌ایم. چند روز پیش من به آقای قالیباف گفتم که حضور آقای رئیس جمهور در جلسه روز سه‌شنبه مجلس، تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است؛ اگر اجازه دادند، آقای روحانی  حضور پیدا می‌کند اگر نه؛ آقای جهانگیری می‌آیند.

 امیری خاطرنشان کرد: با توجه به ماده ۲۰۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی‌بر این‌که رئیس جمهور می‌تواند پاسخ مخالفان وزیر پیشنهادی را به شخص دیگری بسپارد، من از رئیس مجلس درخواست کردم که اگر  رئیس جمهور نیامد، شما اجازه دهید که آقای جهانگیری مانند جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به اظهارات مخالفان پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: در زمان معرفی خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نیز، آقای رئیس جمهور به‌دلیل موافقت نکردن ستاد ملی مقابله با کرونا، به جلسه رأی اعتماد نیامد. اما آقای جهانگیری بر اساس همین ظرفیت قانونی آیین‌نامه داخلی مجلس به ابهامات و اظهارات مخالفان پاسخ داد. لذا ما نیز از آقای قالیباف درخواست کردیم از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: رئیس مجلس گفت که این موضوع را در هیأت‌رئیسه مطرح می‌کند. بعد از ظهر امروز(دوشنبه، ۷ مهر) هم بابک نگاهداری، رئیس مرکز حوزه ریاست مجلس با من تماس گرفت و گفت این موضوع در هیأت‌رئیسه مطرح شد و مورد موافقت قرار نگرفت. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: فردا آقای جهانگیری در جلسه رای اعتماد حضور می‌یابد ولی سخنرانی نخواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید