در نظرسنجی ملی بایدن پیشتاز است یا ترامپ؟

کدخبر: ۳۶۴۱۴۶
بر اساس نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه «Monmouth»، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در سراسر آمریکا ۶ درصد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا پیش است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: در این نظرسنجی، ۵۰ درصد پرسش شوندگان حمایت خود را از بایدن و ۴۴ درصد نیز طرفداری خود را از ترامپ اعلام کرده و ۲ درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که هنوز درباره رای خود تصمیم نگرفته‌اند.۴ درصد باقیمانده نیز گفته‌اند که به شخص دیگری رای می‌دهند.

در نظرسنجی دانشگاه «Monmouth» در تابستان پیشتازی بایدن از ترامپ ۱۰ تا ۱۳ درصد بوده که نظرسنجی جدید حاکی از کم شدن فاصله میان این دو رقیب است.

نظرسنجی این دانشگاه از ۸۰۹ رای دهنده در سراسر آمریکا و بین روزهای ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر (سوم تا ششم مهرماه) انجام شده و درصد خطایی ۳.۵ درصدی برای آن در نظر گرفته شده است.

در نظرسنجی انجام شده توسط «هیل-هریس ایکس» نیز فاصله ترامپ با بایدن کاهش داشته است.

در این نظرسنجی ۴۵ درصد رای‌دهندگان ثبت نام شده در آن که بین ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر انجام شد، گفتند اگر امروز انتخابات برگزار شود رای خود را به نفع بایدن به صندوق می‌اندازند، در حالی که تنها ۴۰ درصد گفتند به نفع ترامپ رای خواهند داد. حامیان ترامپ در مقایسه با نظرسنجی قبلی هیل-هریس ایکس که بین ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر انجام شد، یک درصد افزایش داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید