کرونا کدام بیماران زمینه‌ای را بیشتر به کام مرگ کشاند؟

کدخبر: ۳۶۴۲۸۴
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در کشور دارا هستند، گفت: ۵۰ حدود درصد از بستری شدگان کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور، دارای حداقل یک بیماری مزمن بوده‌اند.
کرونا کدام بیماران زمینه‌ای را بیشتر به کام مرگ کشاند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که می‌دانیم وجود بیماری‌های زمینه‌ای سبب تشدید علائم بیماری کووید-۱۹ در مبتلایان می‌شود. ۵۰ حدود  درصد از بستری شدگان بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور، دارای حداقل یک بیماری مزمن بوده‌اند.

وی افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این گروه از بیماران بیش از سایرین است و این گروه در معرض خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارند. حال در میان مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در کشور دارا هستند.

لاری ادامه داد: بنابراین با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان، رعایت جدی‌تر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد مبتلا به بیماری های مزمن به ویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، دارای اهمیت دوچندان است. امروز ۲۹ سپتامبر و هشت مهر ماه مصادف با روز جهانی قلب است که فرصت مغتنمی برای ایجاد حساسیت و آگاهی بیشتر در جهت اصلاح شیوه‌های نامناسب زندگی و تشویق به در پیش گرفتن روش زندگی سالم‌تر است تا از این طریق تا حد امکان از خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کاسته شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم در جهت تحقق شعار امسال روز جهانی قلب مبنی بر "با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید" با رعایت توصیه‌های بهداشت قلب سالم مانند کاهش مصرف نمک، انجام ورزش و فعالیت بدنی، کاهش مصرف دخانیات و فست فود، کنترل وزن، کاهش استرس و تمرکز بر روند درمان بیماری‌های قلبی در جهت داشتن قلبی سالم تر قدم برداریم و بدانیم که داشتن قلب سالم حاصل انتخاب های صحیح و سالم در الگوی زندگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید