تجمع معترضان آمریکایی در محل برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی

کدخبر: ۳۶۴۴۲۳
با وجود آنکه زمان زیادی به آغاز نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است، معترضان به خیابان ها ریختند.
تجمع معترضان آمریکایی در محل برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تنها چند ساعت مانده تا آغاز اولین دور از مناظرات رقبای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، معترضان ضد نژادپرستی در شهر کلیولند با حضور در خیابان ها دست به اعتراض زدند.

معترضان به بی عدالتی، رفتارهای نژادپرستانه و فعالان محیط زیست با حضور در خیابان های کلیولند خواستار پاسخگویی و عدالت در این کشور شدند.

معترضان ضد نژادپرستی با حضور در پارک لاگون که تنها پنج دقیقه با محل اولین دور از مناظرات بایدن و ترامپ فاصله دارد، دست به اعتراض خیابانی زدند.

در کنار معترضان ضد نژادپرستی برخی از فعالان حقوق بشر نیز با شرکت در این اعتراض خیابانی اعلام کردند که ایالت های غربی آمریکا در آتش می سوزند اما در این دور از مناظره هیچ اهمیتی به مشکلات زیست محیطی داده نمی شود.

با گذشت بیش از سه ماه قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست توسط نیروهای پلیس آمریکا اعتراضات ضد نژادپرستی سراسر آمریکا را در برگرفته است.

اعتراضات سراسری در ماه‌های اخیر علیه بی عدالتی، نژادپرستی و خشونت پلیس تا حد زیادی مسالمت آمیز بوده است، اما در برخی موارد با دخالت نیروهای فدرال و از جمله حامیان دولت ترامپ به خشونت کشیده شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را برای سرکوب اعتراضات به پورتلند فرستاد و این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید