گفتگوی مهم واعظی با مصطفی اف درپی درگیری آذربایجان و ارمنستان

کدخبر: ۳۶۴۴۷۵
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کمک ایران به ارمنستان کاملا بی‌اساس است.
گفتگوی مهم واعظی با مصطفی اف درپی درگیری آذربایجان و ارمنستان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در تماس تلفنی " شاهین مصطفی اف" معاون نخست وزیر آذربایجان با وی، تاکید کرد: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان از جایگاه مهم و خاصی برخوردار است و ما همواره از هر فرصتی برای تقویت و توسعه روابط و مناسبات خود با این کشور استفاده کرده‌ایم.

وی از کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه خوب ایران نام برد و تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی در مورد کشور آذربایجان همیشه روشن و شفاف بوده و همواره تمامیت ارضی این کشور همسایه را به رسمیت شناخته و به آن احترام گذاشته‌ایم و پایان اشغال را موجب ثبات در منطقه می‌دانیم.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با ابراز نگرانی از مناقشه و درگیری ایجاد شده بین آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد: تحولات اخیر را با دقت و جدیت دنبال می‌کنیم و آماده هرگونه کمک برای حل و فصل اختلافات دو کشور از طریق گفت و گو و مذاکره در چارچوب قوانین و مقررات حقوق بین المللی هستیم.

واعظی در همین زمینه شایعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ارسال کمک از سوی ایران به ارمنستان در مناقشه بین دو کشور را بشدت تکذیب کرد و گفت: این شایعات کاملا بی‌اساس بوده و با هدف برهم‌زدن روابط خوب ایران و آذربایجان مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید روابط خوب، راهبردی و همه‌جانبه  تهران – باکو با طرح چنین شایعات بی‌اساسی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و تحرکات بدخواهان روابط دو کشور، نتیجه‌ای بدنبال نخواهد داشت.

"شاهین مصطفی اف" معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، جمهوری اسلامی ایران را همسایه خوب و کشور دوست آذربایجان دانست و گفت: دو کشور روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند و نباید اجازه دهیم این روابط خوب با تلاش‌های مخالفان خدشه‌دار شود.

وی با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایران و آذربایجان افزود: مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط تهران – باکو زحمات زیادی کشیده‌اند و امروز این روابط در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید