تحریم های شدید آمریکا علیه سوریه

کدخبر: ۳۶۴۵۸۳
وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تحریم ۱۷ فرد و نهاد مرتبط با سوریه خبر داد.
تحریم های شدید آمریکا علیه سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد؛ تحریم‌ها تا زمانی که دولت سوریه خشونت را کنار نگذارد، ادامه خواهند داشت.

در همین ارتباط، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: شماری از افراد مرتبط با ارتش و دولت سوریه و شماری تاجر و تعدادی شرکت که از درگیری در سوریه نفع می‌برند را تحریم کردیم.  

بر اساس این گزارش، فرمانده لشکر پنجم ارتش سوریه نیز جزو افراد تحت تحریم آمریکا قرار گرفته است.

پیش‌تر «گیر پیترسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه درباره تحریم‌های آمریکا علیه دمشق، گفته بود: تحریم‌های یکجانبه تحمیلی علیه سوریه، چالشی برای تأمین مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز این کشور است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و این قانون ۲۸ خرداد/۱۸ ژوئن به اجرا گذاشته شد.

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا ۳۹ شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری سوریه و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، مشمول این قانون ‌است.

این تحریم‌ها علیه کمک کنندگان به سوریه برای تولید نفت، تأمین کنندگان نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور نیز اعمال می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید