پایان کرونا در جهان نزدیک است؟

کدخبر: ۳۶۴۶۰۲
این هفته گزارش‌های امیدوارکننده‌های درباره واکسن‌ها و داروهایی که برای پیشگیری و درمان کرونا در دست بررسی هستند، منتشر شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از همشهری آنلاین: نتایج بررسی‌های ابتدایی ایمنی واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا در سالمندان نشان داد این واکسن در این افراد به همان اندازه بزرگسالان جوانتر آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده تولید می‌کند و عوارض جانبی ناشی از این واکسن تقریبا مشابه عوارض واکسن آنفلوآنزای با دوز بالا است که در سالمندان به کار می‌رود.

این یافته‌ها از این لحاظ اطمینان‌بخش هستند که پاسخ ایمنی با افزایش سن تضعیف می‌شود.

در همین حال مدیرعامل شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین، بزرگترین سازنده واکسن در جهان گفت امیدوار است که این صنعت بتواند در سال آینده ایمن‌سازی در برابر کرونا را درسال آینده در سطح گسترده انجام دهد.

شرکت‌ واکسن‌سازی «کیورواک» (CureVac) نیز اعلام کرد بررسی مرحله دوم یا میانی یک واکسن تجربی را شروع کرده است و قصد دارد کارآزمایی مرحله سوم یا نهایی این واکسن را در فصل چهارم سال میلادی جاری بر روی ۳۰۰۰۰ داوطلب انجام دهد.

از طرف دیگر دانشگاه آکسفورد اعلام کرد بررسی تاثیربخش بودن داروی ضدالتهابی پرفروش به نام آدالیموماب را در تلاشی دیگر برای به کار بردن داروهای موجود برای بیمارهای دیگر برای درمان کرونا شروع خواهد کرد. آدالیموماب که بوسیله شرکت داروسازی AbbVie با نام «هومیرا» (Humira) تولید می‌شود یک نوع داروی ضدالتهابی است که «عامل ضد نکروز تومور یا anti-TNF نامیده می‌شوند. بررسی‌های اخیر نشان داده‌اند که بیماران کووید-۱۹ که از قبل به علت دچار بودند به بیماری التهابی روده یا التهاب مفاصل (آرتریت روماتوئید) از این داروها مصرف می‌کرده‌اند، با احتمال کمتری در بیمارستان بستری شده‌اند.

شرکت داروسازی آمریکا رجنرون هم اعلام کرد داروی تجربی‌اش که از مخلوطی از دو آنتی‌بادی تشکیل شده است، باعث کاهش میزان ویروس و بهبود علائم در بیماران کووید-۱۹ غیربستری شده است و به این ترتیب احتمال بیشتری می‌رود که بتوان از این دارو برای درمان کووید-۱۹ استفاده کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید