این ۵ علامت در کودکان نشانه ابتلا به کرونا است

کدخبر: ۳۶۴۶۴۴
اقتصادنیوز : دانشمندان انگلیسی طی تحقیقات اخیر خود ۵ علامت متفاوت ابتلا به کرونا در کودکان را شناسایی کردند.
این ۵ علامت در کودکان نشانه ابتلا به کرونا است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا ۹ ماه است که زندگی مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. مدیریت و کنترل شیوع کرونا در جامعه به یکی از چالش‌های بزرگ هر کشوری تبدیل شده است.

تحقیقات نشان داده است کودکان کمترین آسیب پذیری را در مقابل ویروس کرونا دارند و از این رو شیوع ویروس در میان این قشر نمی‌تواند باعث نگرانی زیادی باشد، اما با این حال، کودکان یکی از ناقلان فعال کرونا هستند.

به دلیل توانایی کودکان در انتقال آسان کووید ۱۹ به دیگران، باید نسبت به این موضوع حساس بود. دانشمندان می‌گویند علائم ابتلا به کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. همچنین شواهد نشان می‌دهد در بسیاری از موارد والدین نسبت به شناسایی صحیح علائم ناتوان هستند و علائم کرونا را به بیماری‌های دیگر نسبت می‌دهند. از همین رو، دانشمندان به تازگی اقدام به اعلام علائم رایج ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان کرده اند.

به گفته دانشمندان بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا هیچ علائمی ندارند. با این حال، تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است از میان کودکان مبتلا به کرونا که علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند، ۵۵ درصد از بی حالی و ضعف رنج می‌برند. همچنین ۵۳ درصد این کودکان از سردرد شکایت داشته اند و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیز علائم تب را نشان می‌دهند. گلو درد با ۳۸ درصد، بی اشتهایی (که منجر به بی میلی از خوردن وعده‌های غذایی می‌شود) ۳۵ درصد، مشکلات مختلف پوستی شامل خارش، التهاب، جوش و ... با ۱۵ درصد، و اسهال با ۱۳ درصد از جمله شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان مبتلا بوده است.

تیم اسپکتر، یکی از دانشمندان دانشگاه سلطنتی لندن در این باره می‌گوید: ما باید شروع به اطلاع رسانی به مردم درباره تفاوت‌های علائم کرونا در سنین مختلف کنیم. آموزگاران و والدین باید بدانند که علائم ابتلا به کرونا در کودکان بسیار متفاوت‌تر از بزرگسالان است. نباید در انجام تست کووید ۱۹ از کودکان عجله کنیم بلکه باید با شناسایی کودکان دارای علائم، اقدام به جداسازی آن‌ها از سایر کودکان و قرنطینه خانگی آن‌ها کنیم. در بسیاری از موارد کودکان تنها یکی از علائم را از خود بروز می‌دهند و باید نسبت به شناسایی صحیح آن، خانواده‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید