صدور فتوای حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل در سودان

کدخبر: ۳۶۴۶۹۷
مجمع فقه اسلامی سودان با صدور فتوایی، عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل در تمامی زمینه‌ها را حرام اعلام کرد.
صدور فتوای حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل در سودان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با شدت گرفتن دیدارهای مقامات سودانی با مقامات آمریکایی و اسرائیلی و بررسی عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، مجمع فقه اسلامی سودان هر گونه رابطه با این رژیم را حرام اعلام کرد.

رسانه‌های سودانی گزارش کردند که مجمع فقه اسلامی به اتفاق آراء فتوای حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، صدور این فتوا در حالی است که «عمر قمرالدین» وزیر خارجه سودان ماه گذشته گفت که دولت آمریکا وعده داده که در ازای عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی، امکان حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم را بررسی می‌کند.

قمرالدین افزود که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر به خارطوم دو مسئله یکی عادی‌سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی و دوم حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را بررسی کرد.

ایالات متحده در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود برای ترغیب کشورهای عربی و سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است که در نهایت این تلاش‌ها، در ماه‌های اخیر امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی وارد توافق شدند.

تمام اقدامات پس از آن است که امارات متحده عربی به تاریخ بیست و سوم مرداد و کشور بحرین در تاریخ بیست و یکم شهریور اعلام کردند، با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسید‌ه‌اند.

بحرین و امارات اخیرا در کاخ سفید تحت نظارت ترامپ، توافق صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید