خبر بد بایدن برای محمدبن‌سلمان

کدخبر: ۳۶۴۹۳۷
اقتصادنیوز:جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ به مناسبت سالگرد قتل جمال خاشقچی منتقد آل سعود گفت: ما (در صورت پیروزی در انتخابات) در روابط خود با عربستان تجدید نظر خواهیم کرد.
خبر بد بایدن برای محمدبن‌سلمان

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا، جانی ورهوک خبرنگار حوزه سیاسی شبکه ای بی سی نیوز در پیام توییتری به موضعگیری بایدن علیه سعودی‌ها در سالگرد ترور جمال خاشقچی پرداخت. 

در بیانیه نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمده است که دو سال پیش عوامل عربستان که گفته می‌شود به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفته، جمال خاشقچی منتقد و خبرنگار سعودی را ترور کردند. 
بایدن در ادامه تاکید کرد که (درصورت پیروزی در انتخابات) ما در روابط خود با عربستان تجدید نظر خواهیم کرد و به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن پایان خواهیم داد. 
به گفته بایدن، تعهد آمریکا به ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشر حتی با نزدیکترین شرکای امنیتی در اولویت خواهد بود.
نامزد دموکرات‌ها در ادامه خاطر نشان کرد: من از حق فعالان، مخالفان سیاسی و روزنامه نگاران در سراسر جهان برای آزادی بیان بدون ترس از آزار و اذیت و خشونت دفاع خواهم کرد. مرگ جمال بی فایده نخواهد بود و ما به خاطر او مدیون هستیم که برای جهانی عادلانه‌تر و آزاد مبارزه کنیم.

خاشقچی روزنامه نگار ۵۹ ساله به‌ عنوان منتقد هیات حاکمه سعودی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۸) یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید.

خاشقچی پیش‌تر نیز در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌ها و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

دولت سعودی پس از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید