عوارض همیشگی کرونا برای بهبودیافتگان

کدخبر: ۳۶۴۹۴۰
اقتصادنیوز : محققان کره‌ای دریافتند که از هر ۱۰ بهبودیافته کرونا، نه نفر حداقل از یکی از عوارض جانبی بیماری کرونا رنج می‌برند.
عوارض همیشگی کرونا برای بهبودیافتگان

به گزارش اقتصانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در یک مطالعه در کشور کُره مشخص شده است از هر ۱۰ بهبودیافته کرونایی ۹ نفر دارای عوارض جانبی هستند. عوارضی مانند خستگی شدید، آسیب روحی، از دست دادن حس بویایی و چشایی در بهبودیافتگان کره‌ای مشاهده شده است.

این تحقیقات در حالی انجام شده است که تعداد جانباخته‌های جهانی کووید ۱۹ در روز سه شنبه از یک میلیون نفر عبور کرد و این ویروس سیستم اقتصادی و بهداشتی کل جهان را مختل کرده است.

کاوون جون ووک، رئیس آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) اعلام کرد که در یک همه پرسی آنلاین که ۹۶۵ نفر شرکت کردند مشخص شد حدود ۸۷۹ نفر حداقل از یکی از عوارض بیماری کرونا رنج می‌برد.

این آمار یعنی حدود ۹۱ درصد از بهبودیافتگان عوارض دارند و خستگی شدید یکی از رایج‌ترین عوارضی است که 24 درصد آن ۸۷۹ نفر بهبودیافته این نوع عارضه را داشتند.

کاوون در جلسه توجیهی گفت: کره جنوبی همچنین در حال انجام یک مطالعه جداگانه با ۱۶ سازمان پزشکی در مورد عوارض احتمالی بیماری کروناست که شامل تجزیه و تحلیل دقیق و سی‌تی اسکن بیماران بهبودیافته می‌شود.

کشور کره جنوبی تاکنون ۲۳ هزار مبتلا به کرونا داشته و ۴۰۷ مورد نیز جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید