نقش آیت‌الله سیستانی در عراق از نگاه رئیس پارلمان لبنان

کدخبر: ۳۶۵۰۹۳
رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگویی تفصیلی با تیم شبکه المیادین گفت: آیت‌الله سید علی سیستانی ضمانت وحدت عراق و حاکمیت این کشور است.
نقش آیت‌الله سیستانی در عراق از نگاه رئیس پارلمان لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، المیادین اعلام کرد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان درباره خطر بازگشت داعش گفت، بله، طرح داعش نه در سوریه، نه در عراق و نه حتی در لبنان پایان نیافته است.

او تاکید کرد: ما به همه بندها و جزئیات طرح فرانسه پایبند هستیم و چالش اصلی در حال حاضر توافق بر سر اسم نخست‌وزیر است.

بری به تیم شبکه المیادین گفت، توافق چارچوب همان توافق ترسیم مرزهاست نه بیشتر و نه کمتر فروش منابع آبی کافی است. این توافق برای ترسیم مرزها باید با تشکیل دولتی همراه شود که قادر به نجات کشور در اسرع وقت باشد.

رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: توافق چارچوب برای ترسیم مرزهای زمینی و دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی گامی ضروری اما ناکافی است.  لبنان در جهان عرب از صلح با دشمن صهیونیستی بیشترین ضرر می‌بیند.

او ادامه داد: بهتر است در مقابل این خطر صبر کرد و تسلیم نشد، این خطری است که مستحق این امت نیست. لبنان در محیطی از پیامدهای خطرناک اوضاع عراق، سوریه و یمن به سر می‌برد و این کشورهای دوست همچنان در دایره خطر تقسیم هستند.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: اگر حکام ملت‌ها را در اولویت‌هایشان قرار دهند، پس اولویتی که نباید تغییر کند، فلسطین است. مساله فلسطین و قدس معیار قیاس وابستگی در موضعی دوست است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید