سرقت مسلحانه منزل تحت عنوان مامور کرونا

کدخبر: ۳۶۵۱۰۵
​اقتصادنیوز : معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی از دستگیری افرادی که تحت عنوان مامور کرونا و به قصد ضدعفونی کردن منازل، وارد خانه‌های مردم شده و اموال آنان را به سرقت می‌بردند، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز بیماری کرونا و افزایش استرس مردم، چهار نفر تحت پوشش انجمن‌های مردم یاری و به بهانه سم پاشی و ضدعفونی کردن برای مقابله با ویروس کرونا به منزلی واقع در غرب تهران وارد می‌شوند و سپس با تهدید سلاح کمری و سلاح سرد، با بستن دست و پای اهالی ساختمان اقدام به سرقت مسلحانه و ربودن طلا و وجوه نقد از مالباختگان به ارزش تقریبی یکصد و پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس متعلق به صاحب منزل، می‌کنند.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه حاضر و پس از تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته مستقر در مسیر ورود و خروج سارقان فرار آنان از صحنه، تحرکات چهار جوان که در حوالی منزل مذکور، پرسه می‌زدند و سپس سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا محل را ترک می‌کنند، به عنوان قوی‌ترین فرضیه پلیسی مورد رصد و تعقیب قرار گرفت؛ در نهایت با اقدامات پلیسی و فنی و با بهره گیری از امکانات نوین مخابراتی، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با بسیج همه امکانات و تجهیزات پلیسی و چهار عملیات پلیسی منسجم و همزمان چهار متهم در محدوده پیکان شهر و مسعودیه شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته نثاری، در بازرسی از منزل متهمان یک قبضه سلاح غیر واقعی طرح لاما، مقادیری قطعات لوازم خودرو که احتمالا مسروقه بودند و مقادیری از طلاهای مالباختگان به ارزش ریالی تقریبا پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس مسروقه کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه رسیدگی، برای دستگیری سایر همدستان احتمالی، با اقدامات فنی و تعقیب، یکی متهم دیگر که متواری شده بود نیز مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت، که با ایجاد یک قرار صوری، در نهایت وی نیز در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و به طرح ریزی سرقت و مشارکت در جرم، اعتراف کرد.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید