دلیل بهم ریختن برنامه‌های ستاد انتخاباتی‌ ترامپ

کدخبر: ۳۶۵۵۳۶
ابتلای ناگهانی رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، برنامه‌های ستاد انتخاباتی او را که بر محوریت رویداد‌های حضوری تدوین شده بود، دچار آشفتگی کرده است.
دلیل بهم ریختن برنامه‌های ستاد انتخاباتی‌ ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا آن هم در کمتر از یک ماه مانده به برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز نوامبر، سبب آشفتگی در کمپین انتخاباتی او شده است.

بستری شدن ترامپ در بیمارستان ۲۸ روز مانده به برگزاری انتخابات، تلاش‌ها برای تضمین دور دوم ریاست جمهوری او را در حساس‌ترین برهه زمانی تحت الشعاع قرار داده است. کمپین انتخاباتی ترامپ که تا حد زیادی به رویداد‌های حضوری متکی است، باید با بهبود رئیس جمهور و ترخیص او از بیمارستان والتر رید مریلند، بیشتر بر رویداد‌های مجازی انتخاباتی متمرکز شود.

نظرسنجی‌های صورت گرفته در پایان این هفته و پس از اعلام ابتلای ترامپ به کرونا نشان می‌دهد جو بایدن کماکان برتری قابل توجه خود نسبت به ترامپ را در سطح ملی و ایالت‌های سرنوشت‌ساز حفظ کرده است. همین مسئله موجب نگرانی فراوان جمهوری خواهان شده است. اینکه آیا نامزد آن‌ها در سوم نوامبر از حمایت کافی برای شکست بایدن برخودار است یا خیر. اتفاقی که می‌تواند هم کاخ سفید و هم مجلس سنا را از دست جمهوری خواهان خارج کند.

پزشکان گفته اند ترامپ می‌تواند روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شود، اما با توجه به اخبار ضد و نقیضی که از وضعیت سلامتی او به گوش می‌رسد هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره بهبود وی صحبت کرد. همین مسئله بازگشت ترامپ به مبارزات انتخاباتی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است، آن هم در برهه زمانی که او فرصتی برای از دست دادن ندارد.

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید امروز دوشنبه در ادعای تازه اعلام کرد حال جسمانی رئیس جمهور آمریکا یک شبه رو به بهبودی گذاشته است. اما نمی‌توان به گفته مقامات کاخ سفید درباره وضعیت جسمانی ترامپ اتکا کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید