درخواست بایدن درباره مناظره دوم با ترامپ

کدخبر: ۳۶۵۸۴۴
ایرنا: نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت مناظره دوم بین او و ترامپ در صورت تداوم بیماری رئیس جمهوری آمریکا، نباید برگزار شود.
درخواست بایدن درباره مناظره دوم با ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فاکس نیوز، جو بایدن شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران دلاویر این مطلب را مطرح کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از روز جمعه به طور رسمی اعلام کرد به ویروس کرونا گرفتار شده است. او از روز شنبه تا عصر دوشنبه در بیمارستان والتر رید بستری شد و در حال حاضر تحت نظر پزشکان و ادامه مداوا، در کاخ سفید به سر می‌برد.

چالش کرونا به مهم‌ترین مساله بین رقبای انتخاباتی تبدیل شده است به گونه‌ای که ترامپ درصدد است آن را ساده جلو دهد اما بایدن و دموکرات‌ها با اشاره به کشته شدن بیش از ۲۱۰ هزار نفر و ابتلای تایید شده بیش از ۷ میلیون شهروند آمریکایی به این بیماری، عملکرد دولت ترامپ را برای مهار این بیماری زیر سوال می‌برند.

با این حال، معاون اول باراک اوباما روز گذشته از آمادگی خود برای برگزاری مناظره دوم با رقیب جمهوریخواه خود خبر داده بود. بایدن که جواب آزمایش کرونا وی منفی اعلام شده است به خبرنگاران گفته بود: حاضر به حضور در دور دوم مناظره هستم اما باید کارشناسان بهداشت ایمن بودن برگزاری این مراسم را تایید کنند.

وی افزود: اگر کارشناسان بهداشت بگویند که نحوه برگزاری و حفظ فاصله اجتماعی ایمن است، پس فکر می‌کنم خوب است. من هر کاری را که متخصصان می‌گویند انجام می‌دهم.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ هم پس از ترخیص وی اعلام کرد که ترامپ خواهان حضور در دور دوم مناظرات انتخاباتی است.

نیویورک پست، کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: رییس جمهوری پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان به علت ویروس کرونا همچنان قصد دارد تا در دور دوم مناظرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا که قرار است این ماه در میامی برگزار شود، حضور یابد.

تیم مورتاف مدیر روابط عمومی کمپین ترامپ ۲۰۲۰ به سی ان ان گفت: رییس جمهوری خواهان حضور در مناظرات است.

مناظره دوم بایدن- ترامپ در ۱۵ اکتبر، ۲۴ مهرماه برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید