نکات مثبت و منفی دوره اول ترامپ از نظر پوتین

کدخبر: ۳۶۵۹۸۱
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که متهم کردن ترامپ به روابط خاص با مسکو به نفع روسیه است و جایگاه ترامپ را هم در آمریکا تقویت می‌کند.
نکات مثبت و منفی دوره اول ترامپ از نظر پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با کانال 24 این کشور گفت: تلاش برای تخریب و تحقیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با اتهاماتی مثل روابط با مسکو فقط جایگاه وی را تقویت می‌کند.

وی افزود: وقتی کسی تلاش می‌کند رئیس یک دولت فعلی را تخریب کند و به وی حمله می‌کند در واقع دارد او و من را تقویت می‌کند و درباره قدرت و نفوذ بی نظیر ما صحبت می‌کند با اطمینان بالا این به نفع ما تمام می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو به هیچ وجه در انتخابات آمریکا مداخله نمی‌کند، این حق رای دهندگان است که نامزد مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

پوتین ادامه داد، ما نظاره گر غیر مداخله گر هستیم و شهروندان آمریکایی خودشان باید موقعیت کاندیداها را ارزیابی کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو با هر رئیس جمهوری که توسط مردم آمریکا انتخاب شود کار خواهد کرد، هر رئیس جمهوری که شهروندان آمریکایی به وی اعتماد می‌کنند.

وی ادامه داد،در طول دوره ترامپ، امتیازهای مثبت و منفی در روابط دوجانبه مسکو و واشنگتن وجود داشت. افزایش حجم تجارت میان دو کشور و ثبات در بازارهای انرژی جهان از نکات مثبت و تحریمها و خروج آمریکا از «پیمان منع موشکهای اتمی میان برد» از نکات منفی بود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان «میخائیل گورباچف»، رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری آمریکا امضا شد.

این پیمان تولید موشک‌های میان‌برد اتمی و غیراتمی با برد بین 500 تا 5500 کیلومتر را منع کرد. واشنگتن سال گذشته از این پیمان دوجانبه خارج شد.

وی همچنین گفت، جو بایدن دیگر نامزد انتخابات وعده داده است که آماده تمدید معاهده «استارت جدید» درباره محدودیت و کاهش سلاحهای تهاجمی استراتژیک و همچنین امضای یک قرارداد جدید در این زمینه است. اکنون این یک عنصر جدید برای همکاری بالقوه مسکو و واشنگتن در آینده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید