شهرهای کدام کشور بارانی می شود

کدخبر: ۳۶۶۰۱۱
اقتصادنیوز :‌مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی فردا در مناطقی از کشور نظیر سواحل خزر، گلستان، دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم و خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
شهرهای کدام کشور بارانی می شود

به گزارش اقتصادنیوز ،صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده ۱۷ مهر در سواحل خزر، گلستان، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان، برخی مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه ۱۸ مهر در استان‌های واقع در سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز قزوین و سمنان، همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان های لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری اصفهان و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه ۱۹ مهر و یک شنبه ۲۰ مهر در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در اغلب مناطق کشور پایدار و آسمان صاف است؛ در این مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی بارش برف دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو در سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه و در شمال غرب افزایش نسبی دما پیش بینی می شود؛ همچنین روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو در جنوب شرق کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما و در نوار غربی کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری دریای خزر مواج خواهد بود و خلیج فارس از بعد از ظهر فردا تا اواسط روز شنبه مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات ابری گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شودف بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۲ و ۱۱ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

* هشدار به کشاورزان و چند توصیه با توجه به هواشناسی کشاورزی

وی بیان کرد: روز پنجشنبه رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما در گیلان، مازندران، البرز، قزوین، گلستان، نیمه غربی خراسان شمالی و ارتفاعات استان تهران پیش بینی می شود و این شرایط تا روز جمعه 99/07/18 ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می شود در استان گیلان تسریع در برداشت بادام زمینی و انتقال به انبارها و محلول پاشی و سم پاشی بعد از بارندگی و در مازندران محلول پاشی بعد از بارندگی در دستور کار باشد.

ضیائیان اظهار داشت: همچنین توصیه می شود در همدان تسریع در برداشت ذرت علوفه ای با توجه به کاهش دما به زیر صفر، در سمنان برداشت پسته بعد از بارندگی و انار قبل از بارندگی، در استان مرکزی برداشت هلو و انار قبل از وقوع بارش، در گلستان تعجیل در برداشت شالی و پنبه و سیب در ارتفاعات و محلول پاشی مزارع سویا با کود پتاس جهات مقاومت به سرما در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: توصیه می شود در خراسان شمالی کشاورزان کود پاشی کود سولوپتاس و اسید آمینه در مزارع ذرت و کود سولوپتاس در مزارع چغندر قند جهت جلوگیری از سرمازدگی و در اردبیل تسریع در برداشت سیب زمینی و صیفی جات خصوصاً گوجه فرنگی، در قزوین برداشت سیب و انگور بعد از اتمام بارندگی و در استان تهران برداشت انار، سیب و ذرت پاییزه قبل از وقوع بارش ها در دستور کار قرار دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید