کرونا بعد از کاخ سفید به پنتاگون رسید؟

کدخبر: ۳۶۶۰۹۸
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت پس از ابتلای ترامپ به کرونا این بار نوبت فرماندهان نظامی و نیروهای امنیت ملی آمریکاست که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم کنند.
کرونا بعد از کاخ سفید به پنتاگون رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری فرانسه‎ اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور و فرمانده نیروهای نظامی آمریکا، به کرونا مبتلا شده است و فرماندهان نظامی این کشور برای آن که از ابتلاء به کووید-۱۹ در امان بمانند خود را ایزوله کرده اند. این در حالی است که شماری از دست اندرکاران مسائل امنیت ملی آمریکا به این بیماری همه گیر مبتلا شده اند.

در حالی که کووید-۱۹ به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رسیده است، مقامات این وزارتخانه روز سه شنبه به سرعت اعلام کردند که «هیچ تغییری در آمادگی عملیاتی یا توان ماموریتی نیرو‌های مسلح آمریکا رخ نداده است.»

نتیجه آزمایش کرونای دونالد ترامپ، که کد‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در اختیار دارد، در هفته گذشته مثبت اعلام شد. او سه روز در یک بیمارستان بستری بود و روز دوشنبه به کاخ سفید بازگشت.

هنوز مدت زیادی از بازگشت ترامپ به کاخ سفید نگذشته بود که پنتاگون اعلام کرد اعضای ستاد مشترک ارتش، از جمله ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک، خود را قرنطینه کرده اند.

 
نتیجه آزمایش کرونای همه این افراد منفی بود. اما آن‌ها در هفته گذشته در جلساتی حضور داشتند که «چارلز ری» معاون فرمانده گارد ساحلی آمریکا، نیز در آن‌ها حاضر بوده است. نتیجه آزمایش کرونای چارلز ری مثبت اعلام شده است.

یک فرد مسئول در پنتاگون گفت: افزون بر ژنرال مارک میلی، شمار دیگری از فرماندهان نظامی بلند پایه ارتش آمریکا نیز در جلساتی که چارلز ری در آن‌ها حضور داشته است حاضر بوده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ژنرال جان هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا؛ دریادار مایکل گیلدی، رئیس عملیات نیروی دریایی؛ ژنرال جیمز مک کانویل، رئیس ستاد نیروی زمینی؛ ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد نیروی هوایی.

 
این فرد مسئول در پنتاگون گفت در این جلسات افراد دیگری نیز حضور داشته اند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ژنرال دانیل هوکانسون، رئیس گارد ملی؛ ژنرال جان ریمون، رئیس نیروی فضایی؛ و ژنرال پل ناکاسون، مدیر آژانس امنیت ملی و رئیس فرماندهی سایبری آمریکا.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفت: کسانی که با  چارلز ری در تماس بوده اند جانب احتیاط را به شدت نگاه داشته و تصمیم گرفته اند خود را قرنطینه کنند.

 
هافمن تصریح کرد پنتاگون تدابیر احتیاطی لازم را اتخاذ خواهد کرد تا نیرو‌های نظامی آمریکا محافظت شده و همچنان توان عملیاتی و ماموریتی خود را حفظ کنند. او تاکید کرد: «فرماندهان ارشد همچنان توان و آمادگی کامل عملیاتی خود را حفظ کرده اند و می‌توانند وظایف و مسئولیت‌های خود را از محل و موقعیت دیگری انجام دهند.»
 
گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد نتیجه آزمایش کرونای چارلز ری در روز دوشنبه مثبت اعلام شد. پیشتر علائم خفیفی از کرونا در او دیده شده بود. متعاقب اعلام خبر مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای ری، او خود را قرنطینه کرده است.

برخی از مسئولان آمریکایی می‌گویند دولت آمریکا بعد از اعلام مثبت شدن خبر ابتلای ترامپ به کرونا سطح تهدید در این کشور را بالاتر اعلام نکرد و هیچ تهدید جدیدی نیز مطرح نبوده است. اما مسئولان سابق آمریکایی گفته اند دولت باید در این خصوص بسیار محتاط و نگران باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید