بندر بن سلطان: رهبران فلسطینی ایران و ترکیه را مهمتر از عربستان و کشورهای عربی می دانند

کدخبر: ۳۶۶۱۴۳
اقتصادنیوز : رئیس پیشین سرویس اطلاعات عربستان اذعان کرد که سران فلسطینی، ایران و ترکیه را مهم‌تر از کشورهای عربی مانند عربستان، مصر و امارات قلمداد می‌کنند.
بندر بن سلطان: رهبران فلسطینی ایران و ترکیه را مهمتر از عربستان و کشورهای عربی می دانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  بندر بن سلطان، سفیر اسبق عربستان در آمریکا و رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی این کشور خاطرنشان کرد که کشورش باید تمرکز خود را روی منافع و امنیت خود قرار دهد و همزمان از مسأله فلسطین هم حمایت کند.

وی در ادامه افزود، برخی‌ها ادعا می‌کنند که به مسأله فلسطین خدمت می‌کنند و مسأله فلسطین جزو اولویت‌های آنها است.

بندر بن سلطان گفت: رهبران فلسطینی تهران و آنکارا را مهمتر از ریاض، کویت، ابوظبی، دبی، منامه، مسقط و قاهره می‌دانند.

از سوی دیگر، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان راه و روشی که رهبران فلسطینی برای تحقق آرزوها و خواسته‌های مشروع فلسطینیان در پیش گرفته‌اند را به باد انتقاد گرفت.

شاهزاده بندر بن سلطان ضمن انتقاد از روشی که رهبران فلسطینی برای "دستیابی به آرمان‌ها و خواسته‌های فلسطین" در پیش گرفته‌اند، آنها را به «تجارت و مزایده» متهم کرد.

بندر بن سلطان همچنین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه را نیز به باد انتقاد گرفت.

وی در خصوص جنبش حماس مدعی شد: حماس فرصتی که در سال ۲۰۰۵ با عقب‌نشینی دولت اسرائیل از نوار غزه برای «تحقق دستاوردهای بیشتر و استقرار مجدد میان غزه و رام الله» پیش رو داشت از دست داد.

بندر بن سلطان پیشتر مدعی شده بود: از یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص پیوستن نظام خودمختار در معاهده کمپ دیوید سوال کردم و عرفات پاسخ داد: «این امر ۱۰ برابر بهتر از توافق اوسلو است و من می‌خواستم با آن موافقت کنم اما حافظ اسد، رئیس‌ جمهور سابق سوریه مرا تهدید به قتل و برهم زدن صفوف فلسطینیان کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید