چین به برنامه تسهیل دسترسی جهانی به واکسن کرونا پیوست

کدخبر: ۳۶۶۲۵۲
چین با امضای توافقنامه با اتحادیه جهانی واکسیناسیون (Gavi) به طور رسمی به برنامه تسهیل دسترسی جهانی به واکسن کووید-۱۹ (کووَکس) پیوست.
چین به برنامه تسهیل دسترسی جهانی به واکسن کرونا پیوست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، هوآ چونگ‌یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که روز پنجشنبه 17 مهر (8 اکتبر)، چین با امضای توافقنامه با اتحادیه جهانی واکسیناسیون (Gavi) به طور رسمی به برنامه تسهیل دسترسی جهانی به واکسن کووید-19 (کووَکس) پیوسته است.

بنا بر گزارش رادیو بین المللی چین، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، گفته که اقدام چین یک گام مهم در راستای پایبندی به مفهومِ جامعۀ سلامت مشترک برای همه و تعهد خود برای تبدیل واکسن کووید-19 به یک کالای عمومی جهانی است.   

چین رسما به برنامه تسهیل دسترسی جهانی به واکسن کرونا پیوست

در حال حاضر، همه گیری کووید-19 هنوز یک تهدید جدی برای امنیت و سلامت مردم سراسر جهان است. چین نیز همچنان بر اطمینان یافتن از دسترسی برابر کشورهای در حال توسعه به واکسن‌های مناسب، ایمن و مؤثر متمرکز خواهد بود. 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تا آن زمان، ما به طور جدی تعهد می‌دهد که واکسن های در حال تولید توسط چین را به یک کالای عمومی برای مردم جهان تبدیل کنیم و کشورهای در حال توسعه نیز برای دریافت آن در اولویت باشند.

هوآ چون‌یینگ گفت که چین حتی با توجه به رساندن چندین واکسن خود به مرحله تحقیق و توسعه پیشرفته و نزدیک بودن به امکان تولید انبوه این واکسن‎ها، ارتباطی نزدیک و مثبت را با کووکس حفظ کرد و در نهایت تصمیم به پیوستن به این برنامه گرفت.

این سخنگو گفت: ما با برداشتن قاطعانه این گام می‎خواستیم اطمینان پیدا کنیم که واکسن‌ها به صورت برابر، به ویژه در میان کشورهای در حال توسعه توزیع شود و امیدواریم که تعداد بیشتری از کشورهای صاحب توانایی [برای تولید واکسن] به کووکس بپیوندند و از آن پشتیبانی کنند. چین همچنین همکاری خود با کشورهای مربوط را از طریق شبکه کووکس تقویت خواهد کرد.      

هوا چون‌یینگ گفت که چین تلاش می‎کند در کنار دیگر اعضای کووکس در مبارزه با این همه‎گیری و حفظ امنیت و سلامت تمام انسان‎ها سهم داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید