واکنش حزب‌الله عراق به عدم خروج نیروهای آمریکایی/ از همه سلاح‌های موجود استفاده می‌کنیم

کدخبر: ۳۶۶۶۹۱
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد، گروه‌های مقاومت با آتش‌بس مشروط و توقف حملات به نیروهای آمریکایی در عراق موافقت کرده‌اند و شامل همه گروه‌های مقاومت عراق به خصوص آن‌ گروه‌هایی می‌شود که پشت حمله به نیروهای آمریکایی هستند.
واکنش حزب‌الله عراق به عدم خروج نیروهای آمریکایی/ از همه سلاح‌های موجود استفاده می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد محیی، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در مصاحبه با رویترز تاکید کرد: این آتش‌بس با هدف اعطای فرصت به دولت عراق برای طرح جدول زمانی جهت خروج نیروهای آمریکایی از کشور است.

او ادامه داد: باید مصوبه پارلمان در خصوص درخواست خروج تمام نیروهای بیگانه از کشور توسط دولت اجرا شود.

محیی در عین حال تاکید کرد، هیچ جدول زمانی از سوی دولت برای اجرای این مصوبه تعیین نشده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، او خاطرنشان کرد: تشکل‌های مسلح عراقی موافقت کردند تا حملات موشکی به سربازان آمریکایی را در این کشور متوقف کنند به شرطی که دولت عراق برنامه زمانی خروج نیروهای آمریکایی را ارائه دهد.

محیی بیان کرد: همه جناح‌های مقاومت (ضد آمریکایی) از جمله گروه‌هایی که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کردند، شرایطی را برای برقراری آتش‌بس ارائه کردند.

وی افزود: اگر آمریکا اصرار به ماندن داشته باشد و به تصمیم پارلمان احترام نگذارد، گروه‌های مقاومت از هر نوع سلاحی که در اختیار دارند استفاده خواهند کرد.

محیی همچنین ادامه داد: حملات موشکی به نظامیان آمریکایی و اماکن دیپلماتیک صرفاً "یک سیگنال از عدم رضایت (آنها) از حضور ایالات متحده در این کشور است".

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود گزارش داده بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به مقامات عراقی در مورد برنامه بستن کامل سفارت آمریکا در بغداد در صورت عدم توقف حملات موشکی، هشدار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید