نیروی های نظامی دانمارک در راه تنگه هرمز

کدخبر: ۳۶۶۷۱۴
مقام‌های ارشد دانمارک ازاعزام شماری پرسنل نظامی ، بالگرد و یک فروند ناوچه برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خبر دادند.
نیروی های نظامی دانمارک در راه تنگه هرمز

 وزیر خارجه و وزیر دفاع  دانمارک طی روزهای گذشته از اعزام شماری نیرو،کشتی و بالگرد‌ خود به تنگه هرمز برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا به بهانه کمک در  تامین امنیت دریایی منطقه خبر داد.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه دانمارک» «جپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک گفته که سعی دارد تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه را افزایش دهد. وی مدعی است که کشورش به عنوان پنجمین نیروی دریایی بزرگ دنیا دارای منافعی خاص بوده به همین دلیل  وظیفه حفظ امنیت و آزادی تردد دریایی در منطقه را بر عهده دارد. «ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک نیز با تکرار این ادعا گفته که این اعزام نیرو به منطقه بیانگر قابلیت‌های نیروهای این کشور است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: دانمارک قصد دارد به مدت یک سال یک افسر ستاد به منطقه اعزام کند. این کشور همچنین یک ناوچه، شماری بالگرد و 155 خدمه را برای چهار ماه که از پاییز سال جاری شروع می‌شود عازم منطقه می‌کند.

پارلمان دانمارک چندی قبل  چراغ سبز خود برای ارائه کمک‌های نظامی جدید به نیروهای  ناتو  در عراق و همچنین استقرار یک فروند ناوچه و شماری پرسنل نیروی دریایی به تنگه هرمز به مدت چهار ماه به عنوان بخشی از ماموریت تحت هدایت اروپاست، نشان داد.

وزارت دفاع استونی نیز اخیرا از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، خبر داد. وزارت دفاع استونی در این زمینه اعلام کرده که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند.

ایران بارها مخالفت خود را به حضور نظامی خود در منطقه اعلام و افزوده که تامین امنیت منطقه برعهده کشورهای منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید