فلفل سیاه چه تاثیری بر روی ویروس کرونا می‌گذارد؟

کدخبر: ۳۶۶۹۱۳
دانشمندان هندی به پژوهشی در خصوص تأثیر فلفل سیاه بر روی ویروس کرونا دست یافتند.
فلفل سیاه چه تاثیری بر روی ویروس کرونا می‌گذارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان هندی به تازگی به این نتیجه رسیدند که ماده موجود در فلفل سیاه قادر است تا عملکرد بخش‌هایی از ویروس «SARS-CoV-۲» (ویروس عامل کرونا) که مسئول تولید مثل (تکثیر) و نفوذ در بدن انسان هست را متوقف کند.

این نتیجه از سوی دانشمندانی که برهم کنش مولکول « پیپرین » (که عامل طعم و بوی فلفل سیاه محسوب می‌شود) را که با دو هدف از ویروس در رایانه شبیه سازی کرده بودند، صورت گرفت.

به نوشته پایگاه خبری آر.تی روسیه، فلفل سیاه به خودی خود دست کم سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد؛ اما برای افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند، خطرناک است. در چنین مواردی، مکمل‌های غذایی که حاوی پیپرین (Piperine) باشد، راه چاره خواهد بود و عوارض جانبی این ادویه را کاهش خواهد داد.

از زمان آغاز همه گیری کرونا، دانشمندان کشور‌های مختلف در حال بررسی خواص ضد ویروسی گروه متنوعی از مرکبات هستند. در همین ارتباط، کارشناسان گروه فیزیک «انستیتو فناوری هند» به این نتیجه رسیدند که یکی از ترکیبات موجود فلفل سیاه، قادر به جلوگیری از فعالیت ویروس کروناست.

پروتئین «S» در سطح ویروس «SARS-Cove-۲» به شکل خار وجود دارد. این خار‌ها تاجی را شکل می‌دهد که محققان هنگام بررسی عامل ناقل کرونا زیر میکروسکوپ، آن را بررسی می‌کنند. پروتئین S به کرونا اجازه می‌دهد تا به هنگام ورود به سلول، به گیرنده سلول متصل شود. این چنگال اغلب «کلید» نامیده می‌شود که در یک قفل در سطح سلول قرار می‌گیرد؛ جایی که قفل آنزیمی به نام «ACE۲» که در بیشتر بافت‌های بدن یافت می‌شود، وجود دارد.

همچنین آنزیم خاصی که «پروتئاز اصلی» شناخته می‌شود، مسئول تکثیر ویروس است؛ در نتیجه، مسدود کردن این دو هدف ویروسی، یعنی پروتئین S و «پروتئاز اصلی» از تکثیر و تولید ویروس و نیز ورود آن به بدن انسان جلوگیری می‌کند.

محققان هندی به شبیه سازی کنش ۳۰ نوع ادویه با ویروس کرونا در دستگاه رایانه اقدام کردند که در این پژوهش در خصوص ماده پیپرین موجود در فلفل به این نتیجه رسیدند.

کارشناسان روسیه گفته اند این فرضیه احتمال دارد درست باشد؛ هر چند باید مورد آزمایش قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید