تصاویری غیرقابل باور از کرونا!

کدخبر: ۳۶۷۰۳۱
دانشمندان چینی به تصاویری دقیق و غیرقابل باوری از کرونا دست یافتند که به فهم آن‌ها در تشخیص عملکرد کرونا کمک می‌کند.
تصاویری غیرقابل باور از کرونا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان چینی به تصاویری جدید، غیرقابل باور و دارای جزئیات از کرونا دست یافتند که ساختار میخ مانند این ویروس و نیز اثر متقابل آن با سلول‌های بدن را نشان می‌دهد؛ مسئله‌ای که می‌تواند به دانشمندان در کشف چگونگی حمله این ویروس به بدن و نبرد برای درمان این بیماری کمک کند.

یک تیم از دانشمندان چینی، نخستین تصویر از کووید-۱۹ را ایجاد کردند که دستاوردی مهم در کشف یک واکسن برای درمان کرونا به حساب می‌آید.

تصویر کرونا

دکتر سای لی زیست شناس در دانشگاه چینهوا در پکن، با ویروس شناسانی که در حال ایجاد این ویروس در آزمایشگاهی در شهر «هانگژو» بوده‌اند، همکاری کرده است. آن‌ها این ویروس را با یک ماده شیمیایی بی خطر کرده و سپس نمونه مایعی مملو از این ویروس را به «دکتر لی» ارسال کردند.

ویروس کرونا

او و تیمش سپس اقدام به کاهش ویروس به یک قطره کرده و آن را فریز کردند. پس از آن از طریق «میکروسکوپ الکترونی کرایو» به این قطره نگاه کردند.

دکتر لی در همین ارتباط به نیویورک تایمز گفت: من صفحه‌ای پر از ویروس را مشاهده کردم. من فکر کردم اولین شخصی در جهان هستم که این ویروس را با وضوح بسیار بالا مشاهده می‌کند.

طبق اعلام دیلی میل، کار‌های دکتر لی، دانشمندان را قادر ساخته تا متوجه شوند چگونه ویروس کرونا، برخی از پروتئین هایش را به سوی سلول‌ها می‌فرستد. دانشمندان متوجه شدند چگونه ژن‌های پیچ خورده کرونا، بر بیوشیمی بدن مسلط می‌شوند.

عملکرد ویروس کرونا

محققان مشاهده کردند چگونه برخی پروتئین‌های ویروس، کارخانه‌های سلولی ما را ویران می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر از این ویروس ها، پرورشگاهی برای ایجاد ویروس‌های جدید تولید می‌کنند.

برخی از محققان، در حال استفاده از ابرکامپیوتر‌ها برای شبیه سازی ویروس‌های مجازی هستند که انتظار دارند از این شیوه برای فهم چگونگی شیوع ویروس‌های واقعی به این شیوه مخرب استفاده شود.

رومی آمارو (Rommie Amaro) زیست شناس محاسباتی در دانشگاه کالیفرنیا در خصوص این شبیه سازی کامپیوتری می‌نویسد: این زمان، مشابه (زمانهای) دیگری نیست که ما تجربه اش کرده ایم؛ آن هم به خاطر بمباران اطلاعاتی که وجود دارد.

«آمارو» و تیمش در حال بررسی پروتئین‌هایی هستند که «میخ دار» نامیده می‌شوند و سطح ویروس را می‌پوشانند.

انتشار عکس‌های جدید و غیر قابل باور از کرونا+ تصاویر

تصاویر شبیه سازی شده رایانه ای کرونا که به دانشمندان در حرکت به سوی ساخت واکسن این بیماری کمک می کند

 میخ‌ها (و بخش تیز) از سوی ویروس استفاده می‌شود تا به وسیله آن به سلول‌های مجاری تنفسی ما متصل شده و از این طریق وارد بدن شوند. این تیم همچنین به وسیله تصاویر «دکتر لی» متوجه شدند این بخش‌های میخ مانند، سفت و سخت نیستند، بلکه به شکلی مداوم انعطاف پذیرند.

آمارو، اکنون در حال استفاده از این تصاویر برای آزمایش و حل این مسئله است که ویروس کرونا به چه شکلی منتشر می‌شود. او هم اکنون در حال شبیه سازی ویروس‌های مجازی بر روی ابررایانه هاست که هر کدام از آن ویروس‌ها از نیم میلیارد اتم تشکیل شده است.

این کامپیوتر‌ها می‌توانند حرکت این ویروس‌ها را در هر «فمتو ثانیه» شبیه سازی کنند؛ به زبانی دیگر در هر «یک میلیون از یک میلیاردیم ثانیه» می‌تواند حرکت این ویروس‌ها را شبیه سازی کنند. (نسبت یک فمتوثانیه به یک ثانیه مانند نسبت یک ثانیه است به ۳۱٫۷ میلیون سال است.)

وقتی افراد مبتلا به کرونا بازدم انجام می‌دهند، صحبت کرده و یا سرفه می‌کنند، آن‌ها قطرات ریزی مملو از ویروس را آزاد می‌کنند. مشخص نیست کووید-۱۹ تا چه زمان می‌تواند در این قطرات زنده بماند.

دانشمندان از این تصاویر جدید شگفت زده شده اند؛ چرا که آن‌ها معتقدند این امکان برای آن‌ها فراهم شده تا بفهمند این ویروس چگونه فرایند‌های زیستی ما را کنترل می‌کند. در صورت فهم این مسئله دانشمندان می‌توانند برای جلوگیری از آن تلاش کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید