لبتان هم با اسرائیل توافق می کند؟

کدخبر: ۳۶۷۱۶۱
وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که مذاکرات به میزبانی سازمان ملل برای ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی هرگز به منظور دستیابی به توافقی برای به رسمیت شناخت اسرائیل اشغالگر نیست.
لبتان هم با اسرائیل توافق می کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دو طرف به معنای مذاکره برای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «شربل وهبه» در آستانه نخستین جلسه مذاکرات میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی دو طرف گفت: ما هرگز با اسرائیل عادی سازی نمی‌کنیم و با توافقات صلح هم هرگز موافقت نخواهیم کرد. ترسیم مرزها تکلیفی بر عهده ماست. ما مرزهای دریایی خود را نامشخص رها نمی‌کنیم تا دشمن اسرائیلی در مناطقی بسیار نزدیک به آب‌های لبنان به جستجوی نفت و گاز بپردازد تازه اگر به آب‌های سرزمینی ما نرسیده باشد».

وی افزود: «ما باید جلوی اسرائیل را بگیریم و این حق ماست که در آب‌های سرزمینی خود به جستجوی نفت بپردازیم. از همین رو باید ترسیم مرزها انجام شود تا بدانیم چه چیزی متعلق به ماست و ما آن را می‌خواهیم و هر آنچه را هم به ما تعلق نداشته باشد، چیزی از آن را نخواهیم گرفت».

وزیر خارجه لبنان گفت: «سازمان ملل میزبان این مذاکرات خواهد بود که ایالات متحده آمریکا به عنوان یک واسطه تسهیل کننده مشارکت خواهد کرد. در پایان هر جلسه هم لبنان و دشمن اسرائیلی صورت جلسه‌ای را که آمریکا تدوین کرده است،  امضا خواهند کرد. این بدان معناست که مشارکت سازمان ملل موثر است و برخلاف آنچه اسرائیل می‌گوید ما میزبان نیستیم. ما مهمان سازمان ملل هستیم و این مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار دارد».

ریاست‌جمهوری لبنان روز دوشنبه رسما از تشکیل هیأتی برای مذاکرات ترسیم مرزی خبر داد؛ مذاکراتی که قرار است چهاردهم اکتبر (فردا) در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» در «الناقوره» برگزار شود.

قرار است این مذاکرات با میانجی‌گری آمریکا باشد و در همین ارتباط «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیروز سفر خود به مقصد لبنان، مغرب و انگلیس را آغاز کرد، سفری که قرار است تا ۲۱ اکتبر طول بکشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید