سن در بروز کووید ۱۹ تاثیری ندارد

کدخبر: ۳۶۷۱۹۸
اقتصادنیوز :محققان دانشگاه هوکایدو در ژاپن دریافتند سن افراد عامل تاثیرگذاری در احتمال ابتلا به کووید ۱۹ نیست، با این وجود شدت علایم، پیشرفت بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از آن، تحت تاثیر سن بیمار قرار دارد.
سن در بروز کووید ۱۹ تاثیری ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات اطلاعات گردآوری شده از ایتالیا، اسپانیا و ژاپن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا رابطه بین سن، احتمال ابتلا و شدت بیماری مشخص شود. در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی میزان مرگ بیماران کووید ۱۹ در ایتالیا ۳۸۲.۳، در اسپانیا ۵۰۷.۲ و در ژاپن ۱۳.۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود. با وجود این اختلاف در میزان مرگ و میر، توزیع سنی بیماران در هر سه کشور تقریبا یک سان بود.

محققان با استفاده از یک مدل محاسباتی توانستند احتمال ابتلا به بیماری را در هر گروه و تحت شرایط مختلف، محاسبه کنند. در این مدل سازی میزان انتقال از شخص به شخص در هر گروه و میزان رعایت تدابیر پیشگیرانه در فعالیت‌های خارج از منزل در هر کشور را مورد توجه توجه قرار دادند.

در نتیجه این شبیه‌سازی مشخص شد میزان مرگ و شدت علایم بیماری با سن بیماران ارتباط دارد. اما سن بیماران بر احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری تاثیری ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید