کنایه واعظی به قالیباف/ رفع محدودیت‌های تسلیحاتی موفقیت بزرگ ایران است

کدخبر: ۳۶۷۲۷۵
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره نامه رئیس مجلس به روحانی گفت: عجیب است که نامه‌هایی که قرار است از سوی سایر قوا به دست دولت برسد را ابتدا در رسانه‌ها می‌بینیم.
کنایه واعظی به قالیباف/ رفع محدودیت‌های تسلیحاتی موفقیت بزرگ ایران است

به گزارش اقتصادنیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: همه تخلفات کارمندان در وزارتخانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه اعمال نفوذی نشود، کمیته‌ای داریم که بررسی‌های در آن صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: یک ستاد در نهاد ریاست جمهوری وجود دارد که به وضعیت مدیرانی که مشکل دارند و تخلفی مرتکب شده باشند رسیدگی می‌کند.

اهم سخنان واعظی را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می‌خوانید؛

* سفر آقای ظریف به چین سفر خوبی بود و در مذاکرات که من آن را خواندم، به‌صورت جامع بحث کرده بودند. تحولات منطقه برای ایران و چین مهم است و چین مسائل را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کند. 

* چین دیگر چین گذشته نیست و به دلیل نوع ارتباطات اقتصادی که با دیگر کشورها دارد، امنیت و ثبات برایش مهم است و با جدیت مسائل را رصد می‌کند. چین ایران را شریک خوب خود برای مسائل اقتصادی و حتی سیاسی می‌داند. 

* در این سفر وزیر امور خارجه و مقامات چینی درباره برجام و سایر موضوعات بین‌المللی صحبت کردند که در مجموع سفر موفقی بوده است که بر اساس گزارش آقای ظریف در دولت، انشاء‌الله گشایش خوبی در همه زمینه‌ها بوجود می‌آید.

*{درباره نامه قالیباف به روحانی درخصوص بودجه}: همیشه دولت و مجلس بر سر بودجه تفاهم می‌کنند؛ چیزی که الان می‌افتد این است که چنین نامه‌هایی بین ما و قوای دیگر و نهادهای دیگر بوده اما اینکه اول ما نامه را در رسانه‌ها می‌بینیم و بعد دریافت می‌کنیم عجیب است؛ البته من این نامه را ندیدم.

* یکی از دغدغه هایی که روزانه دولت و رییس‌جمهور دارند و برای حل آن تلاش می‌کنند همین بحث قیمت است. رییس جمهور در هفته دوبار قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی مردم را از وزارت صمت می‌خواهند و در جلسات هیات وزیر صمت گزارش خود را قرائت می‌کنند.

*ما از دو ماه قبل از اعلام تحریم ۱۸ بانک کشور توسط آمریکا اقداماتی انجام داده بودیم. اگر شرایط ما عادی بود هم صادرات مان راحتتر بود و هم وارداتمان ارزانتر بود؛ ما همیشه شرمنده مردم هستیم.

*{ در پاسخ به سوالی درباره ابتکار عمل روسیه برای آتش بس در قره باغ}: از اینکه در منطقه ما جنگ و خونریزی نباشد، استقبال می کنیم. اعتقاد ما بر این است که همه اختلافات و بحران‌ها نباید راه حل نظامی داشته باشد و باید راه حل آن مذاکره و گفت و گو بر اساس اصولی شناخته شده بین‌المللی باشد.

*موضع ما همواره در ارتباط با قره‌باغ این بوده که باید تمامیت ارضی کشورها بر اساس مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته و مورد احترام قرار بگیرد. ما همیشه ضرورت پایان اشغال را گوشزد کردیم و فکر می کنیم که اگر دو طرف در این چارچوب گام بردارند می‌توانیم در آینده شاهد استمرار این درگیری و بحران نباشیم.

واعظی

* لازمه هر گفت و گویی آتش بس است، ما از مذاکرات  ۱۰، ۱۲ ساعته  در روسیه و آتش بس استقبال می‌کنیم و از میانجیگری روسیه هم تشکر می‌کنیم و امیدوار هستیم هر دو طرف به  چهار قطعنامه ای که درباره این منطقه وجود داشته، متعهد باشند.

*{ درباره ارسال فهرست مدیران متخلف به نهاد ریاست جمهوری}: این مطلب جدیدی نیست بر اساس قانونی که برای رسیدگی به تخلفات است همه تخلفات کارمندان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد اما به دلیل اینکه اعمال نفوذ و حق و ناحق نشود و به تخلفات مدیران و کارکنان خوب رسیدگی شود از ابتدای قانون در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌های مختلفی وجود دارد که طبق روال به این تخلفات رسیدگی می‌کنند و پرونده‌ها بررسی می‌شود و خیلی از اینها هم مشکلی ندارند و در کمیته می‌آیند و از خود دفاع می‌کنند.

* تعداد را نمی دانم؛ این پرونده که یک‌جا و یک‌مرتبه نمی‌آیند هر چه که هست همان پرونده هایی است که از هر جای دیگر هم می‌آید که در رسانه‌ها شنیدم چیز مهمی هم نیست به هر حال باید بیاید یعنی هر مدیری که در هر جا از یک رده بالا اگر تخلف وادعایی درباره او وجود دارد باید در نهاد ریاست جمهوری رسیدگی شود این کار طبق روال انجام می‌شود هیچ وقت هم فهرست نمی‌آید و بخش بخش ارسال می شود.

*{ در خصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در تاریخ ۲۷ مهرماه}: این کار بزرگی بود. تحریم از سال ۲۰۱۰ بود الان بیش از ۱۰ سال است که این تحریم وجود داشته هفته آینده تحریم برداشته خواهد شد از دو جنبه این توفیق بزرگی برای ملت ایران است از جنبه اول این که تحریمی که ما برای صادرات و واردات تسلیحاتمان داشته ایم، از هفته دیگر برداشته می‌شود.

* توفیق بزرگ دیگری داشتیم که یک کشتی اساسی بین ما و آمریکا بود برای این که آنها با تمام قوا آمده بودند که این تحریم تمدید شود موفق نشدند و بعد رفتند ماشه را آوردند که آن هم موفق نشدند و آن هم یک توفیق بزرگ هست یعنی ایران کشوری نیست که آمریکا بخواهد به نفوذ و امکانات خودش تکیه کند و هر چه خواست را به‌آن تحمیل کند.

* به نظر می رسد کار بزرگی انجام شده و این توفیقات  متعلق به کل مردم و حکومت ماست و باید قدر اینها را بدانیم. وقتی که مانعی برداشته می شود شما دیگر می توانید حرکت کنید شما از روز یکشنبه بعد هر کاری که در این زمینه قبلاً نمی‌توانستید انجام می‌دهید.

*{ در پاسخ به این سوال که ‌آیا کاری در این زمینه انجام شده است}: مقدمات این کار از قبل فراهم شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید