پرونده مفصل نیویورک‌تایمز علیه دونالد ترامپ

به بحران ملی ما پایان دهید

کدخبر: ۳۶۷۷۹۹
هیات تحریریه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در سرمقاله خود که به شکل یک پرونده آن را تنظیم کرده، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را بزرگترین تهدید برای "دموکراسی آمریکا" از جنگ جهانی دوم خوانده و در عین حال رای‌دهندگان را تشویق کرده با رای به خروج او از قدرت، به بحران ملی این کشور پایان دهند.
به بحران ملی ما پایان دهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی مفصل که آن را به شکل یک پرونده علیه رئیس‌جمهور آمریکا تنظیم کرده، وی را بزرگترین تهدید برای دموکراسی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم خوانده که باید با رای مردم آمریکا برکنار شود.

در این مقاله با تیتر "به بحران ملی ما پایان دهید" آمده است: دوران ویرانگر ترامپ به ایالات متحده در خانه و در سراسر جهان آسیب جدی زده  است. او از قدرتِ مقام خود سوءاستفاده کرده و مشروعیت مخالفان سیاسی‌اش را انکار کرده و هنجارهایی که ملت را برای نسل‌ها به هم پیوند داده، ویران کرده است. او منافع عمومی را در سوددهی تجارت خود و منافع سیاسی‌اش گنجانده است. او بی‌اعتنایی عجیبی نسبت به جان‌ها و آزادی آمریکایی‌ها نشان داده است. او مردی است که لیاقت جایگاهی که در آن قرار دارد را ندارد.

نیویورک تایمز در ادامه این مطلب آورده است: در دوران آقای ترامپ ما نژادپرستی و بیگانه‌هراسی او را فریاد زدیم. ما از اقدامات مخرب وی علیه اجماع جهانیِ پس از جنگ انتقاد کردیم؛ سیستمی از اتحاد و روابط در سراسر جهان که جان‌های زیادی برای ایجاد و حفظ آن هزینه شد. ما بارها و بارها بابت سخنان تفرقه‌افکنانه وی و حملات بدخواهانه او تاسف خوردیم.

در پایان این سرمقاله از مردم آمریکا خواسته شده با رای خود کشورشان را نجات دهند: در این لحظه خطرناک به عهده مردم آمریکاست—حتی کسانی که یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه را ترجیح می‌دهند—که با رای دادن از ایالات متحده حفاظت و از آن دفاع کنند.

از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، او و این روزنامه آمریکایی بارها با یکدیگر جدال لفظی داشته‌اند. در سال ۲۰۱۶ هیات تحریریه این روزنامه ترامپ را بدترین نامزدی خواند که در تاریخ مدرن آمریکا از سوی یکی از احزاب اصلی این کشور معرفی شده است. ترامپ هم بارها از اخبار این روزنامه انتقاد و آن‌ها را اخبار جعلی خوانده است.

نیویورک تایمز از سال ۱۹۵۶ از هیچ نامزد جمهوری‌خواهی در ۱۶ انتخابات گذشته آمریکا حمایت نکرده است.

نیویورک تایمز| ترامپ بزرگترین تهدید علیه دموکراسی از زمان جنگ جهانی دوم است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید