عاملی که خطر مرگ ناشی از کرونا را 2 برابر می‌کند

کدخبر: ۳۶۷۹۱۲
پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که بیماری یا آسیب کلیوی بیش از دو برابر خطر مرگ را برای مبتلایان به کرونا به همراه دارد.
عاملی که خطر مرگ ناشی از کرونا را 2 برابر می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکیِ "کالج سلطنتی لندن" در یک مطالعه جدید که شرح آن در نشریه Anaesthesia به چاپ رسیده، دریافتند در بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه که سابقه نارسایی مزمن کلیه داشته یا به دلیل عفونت کووید ۱۹ دچار آسیب کلیوی شده‌اند، خطر مرگ‌ومیر به مراتب بیشتر است.

متخصصان در این آزمایش‌ها اطلاعات ۳۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را که در بخش مراقبت های ویژه در چهار بیمارستان لندن و بیرمنگام از تاریخ ۱۰ مارس تا ۲۳ ژوئیه بستری بودند، بررسی کردند.

۲۱۶ بیمار نارسایی مزمن کلیوی یا آسیب کلیه ناشی از عفونت داشتند که از بین آنها ۱۰۷ نفر ( تقریبا ۵۰ درصد) فوت کردند. ضمنا از تعداد باقی مانده ۱۵۶ نفر که بدون بیماری های کلیوی بودند ۳۲ نفر (۲۱ درصد) فوت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان حدس می زنند که این امر ممکن است به طور کلی به تاثیر ویروس بر ارگانیسمِ بدن بستگی داشته باشد چرا که ارتباط نزدیکی بین عملکرد ریه‌ها، کلیه‌ها و همچنین استفاده از مواد دارویی در درمان عفونت وجود دارد. به گفته پزشکان برای کشف علت دقیق‌تر این ارتباط انجام آزمایشات بیشتری نیاز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید