چرا اوراق مشارکت مترو از حساب بانک رفاه خارج نشده است

کدخبر: ۳۶۷۹۸۸
​اقتصادنیوز :‌ مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره اوراق مشارکت مترو گفت از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، ۵۰۰ میلیارد املاک نهایی شده و در دفترخانه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پانا ،علی امام  درباره اوراق مشارکت مترو با توجه به انتقاد حسن رسولی یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه چرا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۹۸ از حساب بانک رفاه خارج نشده است، گفت: همه بانک‌ها وقتی اوراق مشارکت را منتشر می‌کنند طبق ضوابطی که در بانک مرکزی به آنها ابلاغ شده است باید وثایق مورد قبول در سیستم بانکی را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بانک رفاه هم در این خصوص وثیقه‌ها را با ضوابط خود از شهرداری درخواست کرده است و املاکی مد نظر آنها بود که مسکونی یا تجاری باشد و اصرار داشتند که حتما باید پایان کار داشته باشد.

وی افزود: البته املاک شهرداری تهران از گذشته تا حال اکثرا پایان کار ندارند، به این خاطر که برای شهرداری بوده است و برای اینگونه تشریفات اقدام نشده است.

امام تصریح کرد: از ۲۱ تیرماه که اوراق مشارکت منتشر و فروخته شد، معاونت مالی شهرداری و سازمان املاک در تلاش هستند که این موضوع تعیین تکلیف شود. از ۱۵۰۰ میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیارد املاک نهایی شده و در دفترخانه است و امیدواریم هزار میلیارد دیگر هم سریعا اقدام شود و در همین مهرماه در وثیقه بانک رفاه قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید