اعتراف زالی به بی اثر بدون محدودیت های کرونایی در تهران

کدخبر: ۳۶۸۷۰۶
اقتصادنیوز : فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: به نظر می رسد که ما نیازمند مداخلات جدی تر و با دامنه و عمق بیشتری هستیم و شرایطی که در شهر می بینیم چندان تفاوتی با قبل از محدودیت ها ندارد و نشان می دهد این محدودیت ها تاثیر چندانی در تغییر فرایند و روند کاهش بیماری کرونا ندارد.
اعتراف زالی به بی اثر بدون محدودیت های کرونایی در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،"علیرضا زالی" افزود: به همین دلیل ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چه محدودیت هایی در این زمینه مورد اعمال قرار بگیرد.

زالی با بیان اینکه حدود ۴۲ درصد بیماران کرونایی بدحال کشور در تهران مراقبت های درمانی را دریافت می کنند، بر لزوم اعمال محدودیت های بیشتر و عمیق تری در استان تهران تاکید کرد.          

وی درباره وضعت کرونای تهران توضیح داد: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸۵۲ بیمار جدید با تشخیص کرونا بستری شده اند که سهم بیمارانی که به خاطر وخامت حالشان نیاز به بخش مراقبت های ویژه داشته اند بالغ بر ۱۷۰۰ بیمار بوده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: متاسفانه تعداد تخت های اشغال شده برای بیماران کرونایی در استان تهران امروز از مرز ۶ هزار تخت گذشت و قریب به  ۶هزار و ۱۰ بیمار در تخت های تخصیص یافته به بیماران کرونایی بستری هستند.

زالی افزود: از این ۶ هزار و  ۱۰ تخت، ۱۷۰۰ تخت مربوط به بیمارانی است که در بخش های مراقبت های ویژه هستند.

وی یادآور شد: پیش بینی می کنیم بالغ بر ۴۲ درصد بیماران بدحال کشور در حال حاضر در استان تهران مراقبت های درمانی را دریافت می کنند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ بیمار بستری از بیمارستان ترخیص شده اند، گفت: یعنی کماکان در حالت یک تراز منفی هستیم.

زالی از تغییر در میزان مراجعان سرپایی خبر داد و گفت: بالغ بر ۶ هزار بیمار جدید به صورت سرپایی به بخش درمانی دولتی مراجعه کرده اند، البته تعداد بیمارانی که با علائم کرونایی به بخش خصوصی مراجعه کرده اند در این آمار وجود ندارد و این آمار فقط مربوط به بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴ هزار نفر نیز به مراکز مراقبت سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته مراجعه کرده اند، گفت: معمولا مراجعان به این بخش از علائم خفیف تری برخوردار هستند، بنابراین بالغ بر ۱۰ هزار بیمار در ۲۴ ساعت گذشته نیز در بخش سرپایی بهداشت و درمان مراجعه کرده اند که بخش عمده آن ها با درمان سرپایی و توصیه های لازم توسط پزشکان معالج ترخیص شدند.

زالی افزود: آنچه که بسیار مهم است این است که در افرادی که با علائم بالینی به ما مراجعه می کنند و چون ما در حال حاضر با اپیدمی مواجهیم، اولین تشخیص و ظن ما ابتلای فرد به کروناست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران علائم تنفسی، تب، درد عضلانی به خصوص اگر همراه با تغییر وضعیت بویایی و چشایی باشد، احساس خستگی و کاهش رمق، سردردهای شدید را از علائم بارز بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: در مواردی که علائم بالینی ما را رهنمون می کند به سمت تشخیص بیماری کرونا، نیازی به تست پی سی آر نیست و ضرورتی نسبت به انجام این تست وجود ندارد.

زالی افزود: افرادی که تست پی سی آر آن ها مثبت است و یا با علائم بالینی مذکور مواجه اند، حتی بدون تست تشخیص کرونا باید دو هفته قرنطینه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران با حجم قابل توجهی از خوشه های ابتلای خانوادگی مواجه هستیم، گفت: شاید در پیک اول و دوم با این پدیده کمتر رو به رو بودیم، اما در حال حاضر در بسیاری از موارد پدر، مادر خانواده همراه با فرزندان به ما مراجعه می کنند و این نشان می دهد که اگر فردی دارای علائم گفته شده و یا تست پی سی ار مثبت است، باید خیلی جدی تر بحث ایزولاسیون را رعایت کند.

زالی با بیان اینکه در حال حاضر خانواده ها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، ایزولاسیون را راه حل مناسبی برای قطع این چرخه عنوان کرد.

وی ادامه داد: محدودیت هایی که در تهران اعلام شده و در گروه سه و چهار قرار دارد، هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و برداشت تحلیلی ما در سه هفته اخیری که این محدودیت ها اعمال شد این است که حجم مداخلات محدود شونده ای که ما اعمال کردیم تاکنون تاثیر چندانی در فرآیند تقلیل بیماری ندارد و روی شاخص های بستری و مرگ و میر هم تاثیر چندانی ندارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه هنوز محدودیت های جدیدی در تهران اعمال نشده یادآور شد: محدودیت های هفته های گذشته کماکان ادامه دارد، از امروز در معابر شاهد حضور پررنگ تر نیروی انتظامی هستیم و با قول مساعدی که عزیزان نیروی انتظامی داده اند قرار شد اعمال مداخلات مربوطه با ابعاد بیشتری در کشور و از جمله در تهران پیگیری شود.

زالی با اشاره به جلسه امروز ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از برگزاری جلسه دیگری در روز شنبه با حضور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، معاونان بهداشتی دانشگاه ها و مسئولان بخش های حقوقی و قضایی تهران خبر داد و گفت: این جلسه در زمینه اعمال بیشتر مواردی که جنبه نظارت های تلفیقی دارد، خواهد بود تا بتوانیم موثرتر عمل کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید