واکنش معاون وزیر کشور بهتن فروشی برای تامین آب آشامیدنی

کدخبر: ۳۶۸۷۰۷
اقتصادنیوز : معاون سیاسی وزیرکشور گفت: به دنبال ادعای نماینده چابهار مبنی بر تن فروشی وخودکشی یک‌زن بدلیل عدم توانایی تامین آب آشامیدنی برای فرزندانش، این موضوع بررسی و تاکنون چنین ادعایی اثبات نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به انتشار کلیپی از گفته‌های معین‌الدین سعیدی نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی که در آن عدم برخورداری شهرهای جنوب سیستان ‌وبلوچستان به آب آشامیدنی بهداشتی و خودکشی یک‌زن به علت تن فروشی برای تامین آب آشامیدنی را ادعا کرده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت بسیار بالای موضوع و انعکاس گسترده آن و سوء استفاده رسانه های معاند، بلافاصله دستور رسیدگی و راستی آزمایی ادعا به مسوولان این استان داده شد.

 وی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستانهای چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری با همکاری و ورود دستگاههای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و نیز مراکز پزشک قانونی بصورت دقیق این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند که در نتیجه این بررسی‌ها هیچ گونه سند و یا حتی خبری در طول چند سال گذشته مبنی بر تایید این ادعا موجود نیست.

معاون سیاسی ‌وزیر کشور اظهار داشت: از طرف مسئولان استان سیستان و بلوچستان نیز به این نماینده ابلاغ شده که اگر سندی مبنی بر اثبات ادعای خود دارد، ارایه کند.

عرف افزود: بدون شک اگر موضوع مورد ادعا اثبات شود، بدون مسامحه با مسببین آن برخورد خواهد شد و در جهت جبران، نیز اقدامات لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه حفظ حرمت و شأن مردم بویژه مردم غیرتمند بلوچ که در طول تاریخ با رشادت و از خودگذشتگی‌های بی نظیر خود از ناموس و وطن خود دفاع کرده‌اند، یک‌امر واجب و ضروری است؛ خاطر نشان کرد: در صورت عدم اثبات ادعا، این نماینده باید پاسخگوی مردم استان، افکار عمومی و مراجع قانونی باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با ذکر این مطلب که تکمیل شبکه بهره‌برداری از آب آشامیدنی در جنوب سیستان و بلوچستان مورد توجه دولت است؛ گفت: بر اساس گزارش وزارت نیرو در دولت یازدهم و دوازدهم هرسال ۱۰درصد از بودجه کل کشور در حوزه آب روستایی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید