واکنش بی سابقه اوباما به عملکرد دولت ترامپ

کدخبر: ۳۶۸۷۳۰
رییس جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه در دوران دولت فعلی امید خود را از دست نداده است، گفت: من دیوانه شده‌ام و خونم به جوش آمده است، اما امیدم را از دست نداده‌ام.
واکنش بی سابقه اوباما به عملکرد دولت ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، باراک اوباما بعدازظهر چهارشنبه در یک میزگرد با مقامات منتخب سیاهپوست در فیلادلفیای پنسیلوانیا، توضیح داد که چرا در چهار سال دوره ریاست جمهوری ترامپ امید خود را حفظ کرده است.

وی اظهار کرد: امید خوش بینی کورکورانه نیست و مشکلات را نادیده نمی گیرد. امید در برابر دشواری اعتقاد دارد که ما می‌توانیم بر آن غلبه کنیم و دنیای بهتری بدست آوریم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: بنابراین ، من در این چهار سال گذشته هرگز امیدم را از دست نداده‌ام. من دیوانه شده‌ام و خونم به جوش آمده است، اما امیدم را از دست نداده‌ام؛ به این دلیل که هرگز انتظار نداشتم پیشرفت در یک مسیر مستقیم حرکت کند.

گفت‌وگو با رهبران محلی سیاهپوست منطقه‌ای از فیلادلفیا که هنوز با بی عدالتی‌های نژادی عمیقی روبرو هستند، نخستین رویداد حضوری رئیس جمهوری پیشین در انتخابات سال ۲۰۲۰ بود. اوباما با مردان در مورد اهمیت مشارکت جوانان در رای دادن و دولت صحبت کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: البته توجه داشته باشید که همه چیز در انتخاب رئیس جمهوری و معاون او خلاصه نمی‌شود و باید در سطح ایالتی هم تغییر ایجاد شود. باید دید در وهله نخست فهمید که خواسته جوانان چیست. یکی از حقه‌هایی که در ذهن مردم آمریکا ایجاد کرده اند این است که دولت از شما جدا است.

اوباما ادامه داد: آن همیشه برای همه ما نیست اما مسیر که برای کارایی آن طراحی شده است بر مبنای کسی است که پشت میز نشسته است. اگر شما رای ندهید، شما در پشت میز نیستید. از این رو شما بخشی از راه حل هستید.

وی با بیان اینکه تنها آفریقایی آمریکایی بود که به ریاست جمهوری برگزیده شد، از مشارکت پایین رای‌دهندگان در دوره خود انتقاد کرد که حتی به ۶۰ درصد هم نرسید و اضافه کرد: یکی می‌گفت رای ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و تفاوتی بین ۸۰ درصد یا ۹۰ درصد در نتیجه آرا ندارد؛ بر همین اساس در انتخابات میان دوره‌ای ۳۰ درصد شرکت کردند و تقریبا جوانان ۱۵ درصد بودند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به سخنرانی خود در دوره پیشین کنوانسیون ملی دموکرات‌ها اظهار کرد: من در آن سخنرانی به مساله امید اشاره کردم. امید خوش‌بینی کورکورانه نیست و مشکلات را نادیده نمی‌گیرد بلکه امید در برابر دشواری، اعتقاد دارد بر آن غلبه می‌کند و دنیای بهتری خواهد ساخت.

اوباما از آنها خواست که اجازه ندهند عقب‌گردهای چهار سال گذشته آنها را دلسرد کند اما هشدار داد که این کشور چهار سال دیگر تحمل مشابهی ندارد.

وی ادامه داد: آزمایش قدرت ما به عنوان مردم این است که این مرحله را به مرحله بعد برسانیم. ما آنقدر مقاوم و قدرتمند هستیم که بتوانیم آنچه را که در این چهار سال دیده‌ایم ، کنار بزنیم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا از نحوه کنترل همه‌گیری کرونا هم انتقاد کرد و گفت: همه‌گیری برای هر رئیس جمهوری سخت خواهد بود اما میزان بی‌کفایتی و اطلاعات غلط، اگر ما اصول اولیه را انجام می‌دادیم این تعداد انسان کشته نمی‌شدند.

اوباما با اشاره به اظهارات یک سناتور آمریکا که گفته بود کمک‌های دوره کرونا به مشاغل خرد سیاهپوستان تعلق نگرفته است ،اظهار کرد: کسی نمی‌داند بعد از انتخابات ممکن است چه اتفاقی بیفتد اما مشاغل خرد همچنان در تنگنای وخیمی قرار دارند اما اطمینان دارم در صورت پیروزی بایدن و هریس، کمک یارانه‌ای بعدی به مشاغل خرد داده خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید