اتهام مقام آمریکایی به ایران و روسیه برای مداخله در انتخابات 2020

کدخبر: ۳۶۸۷۳۸
مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ادعایی تکراری ایران و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.
اتهام مقام آمریکایی به ایران و روسیه برای مداخله در انتخابات 2020

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران و روسیه تلاش کردند تا در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا مداخله کنند.

وی که در کنفرانس خبری درباره موضوع امنیت انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، افزود: «ایران و روسیه بخشی از اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار دارند.»

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها مدعی شده‌اند کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران در تلاش هستند در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا مداخله کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که از زمان به قدرت رسیدن، کشورش را وارد جنگ تجاری با چین کرده است، مدعی شده در حال حاضر تمرکز رسانه‌ها باید بر روی چین باشد و روسیه نقش چندانی در این مسئله ندارد.

چندی پیش «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درخصوص مداخله پکن در انتخابات پیش روی آمریکا را رد کرده و گفت کشورش همواره از اصول عدم مداخله در امور داخلی کشورها پیروی می‌کند و از مداخله در انتخابات آمریکا نفعی نمی‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید