مخالفت مقام معظم رهبری با استعفا و استیضاح حسن روحانی

کدخبر: ۳۶۸۷۴۰
اقتصاد نیوز: یک خبرگزاری اصولگرا با مرور مخالفت های رهبران انقلاب در دوره های مختلف با استعفا و استیضاح ها به صراحت خواستار ادامه کار دولت حسن روحانی تا روز آخر مسئولیت خود شده است.
مخالفت مقام معظم رهبری با استعفا و استیضاح حسن روحانی

به گزارش اقتصاد نیوز، گروه تحلیلی خبرگزاری فارس در مطلبی با مرور  سیره سیاسی امام خمینی و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نوشته است: سیره این بزرگان در تصمیم های سیاسی خود، همواره مصالح کلان امت اسلامی را در نظر گرفته اند. مصلحت در معنای اصیل خود، یعنی در نظر گرفتن پیچیدگی های امر سیاست، اولویت بندی امور و محاسبه منافع کلان و بلند مدت امت اسلامی. در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی بارها شاهد بوده ایم که امامین انقلاب بنابر مصالح ذکر شده، با استعفای برخی مسئولین و یا استیضاح آن ها مخالفت کرده اند. فارسی در گزارش به برخی از این موارد اشاره کرده و نوشته باشد که فهم سیره این بزرگواران مقدمه ای بر تبعیت از ایشان باشد. در بررسی فارس در دوره معاصر دو نمونه برجسته تر است استعفای حسن روحانی و استیضاح حسن روحانی.

مخالفت با استعفای روحانی

دکتر حسن روحانی در نشست خبری خود در بهمن ماه سال ۹۸، اظهار داشتند که دو بار ماجرای استعفای خود را با مقام معظم رهبری مطرح کرده اند و هر دوبار با مخالفت شدید ایشان رو به رو شده اند و مقام معظم رهبری به ایشان تذکر داده اند که:«حتی اجازه نمی‌دهم یک ساعت زودتر مسئولیت را تحویل دهید». همچنین مقام معظم رهبری در مرداد ماه سال ۹۷ صراحتا برکناری دولت را بازی کردن در نقشه دشمن دانستند و بیان داشتند:«بعضی ها جوری حرف می زنند، جوری اقدام می کنند که به اسم اینکه می خواهیم اوضاع را درست کنیم؛ در نقشه دشمن کار می کنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب می کنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرف ها، اینها دارند در نقشه دشمن کار می کنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد.»

مخالفت مقام معظم رهبری با استیضاح دکتر حسن روحانی

ناتوانی دولت در اداره کارآمد اقتصاد موجب شد که از هنگام آغاز به کار مجلس یازدهم در خرداد ۹۹، زمزمه هایی از طرح استیضاح رئیس جمهور به گوش برسد. اما مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن مصالح نظام اسلامی، در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی تاکید کردند:« سال آخر دولتها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند.» هدایت مقام معظم رهبری و استفاده ایشان از کلید واژه «تا روز آخر» سبب شد بسیاری از نمایندگان مجلس از طرح استیضاح رئیس جمهور منصرف شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید