فرود یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه خارطوم

کدخبر: ۳۶۸۷۸۸
یک سایت عبری زبان از ورود یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه خارطوم، پایتخت سودان خبر داد. رادیوی "کان" رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد هیئتی از این رژیم برای بررسی عادی‌سازی روابط به سودان سفر کرد.
فرود یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه خارطوم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت عبری زبان "والا" گزارش داد، یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه در چارچوب رایزنی‌های فعلی برای عادی‌سازی روابط در فرودگاه خارطوم، پایتخت سودان به زمین نشست.

سایت والا اعلام کرد: یک جت شخصی روز چهارشنبه برای پرواز مستقیمی به خارطوم از زمین برخاست.

والا افزود: این پرواز در پی رایزنی‌های جاری با میانجیگری آمریکا برای شکل‌گیری توافق عادی‌سازی میان تل‌آویو و خارطوم انجام شد.

این سایت خبری عبری زبان در گزارش خود  به اینکه چه کسانی سوار این جت بودند، اشاره‌ای نکرد.

هنوز خارطوم واکنشی به گزارش این سایت اسرائیلی نداشته است.

مرکز پخش رسمی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به نقل از برخی مسؤولان این رژیم پیش‌بینی کرد که ظرف روزهای آینده بیانیه رسمی درباره ایجاد روابطی میان تل‌آویو و خارطوم منتشر می‌شود.

آنها اظهار کردند، انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این مساله را ظرف چند روز آتی اعلام کند.

اخباری از سفر هیئت رژیم صهیونیستی به سودان

همچنین رادیوی "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هیئت اسرائیلی برای بررسی عادی‌سازی روابط روز چهارشنبه سفری به سودان داشت.

الی کوهن، وزیر اطلاعات این رژیم نیز در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل پیش‌بینی کرد، احتمالا دستاورد دیپلماتیکی میان دو طرف حاصل شود.

کوهن مدعی شد: فکر می‌کنم اسرائیل به عادی‌سازی روابط با سودان بسیار نزدیک است.

رادیوی رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری از مذاکرات انجام شده در خارطوم ارائه نکرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و نیز وزارت خارجه آن نیز از پاسخ به سوالی درباره احتمال عادی‌سازی با سودان خودداری کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید