در گفتگو با عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد؛

تهران منتظر زلزله باشد؟ /چرا زلزله قزوین در پایتخت احساس شد؟

کدخبر: ۳۶۹۱۴۶
هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت : علت زلزله عصر امروز که در غرب استان تهران احساس شد گسل های تهران نبوده اند بلکه گسل های کوشک و آوج بوده که از توان بالایی برخوردار هستند
تهران منتظر زلزله باشد؟ /چرا زلزله قزوین در پایتخت احساس شد؟

امیر ساعدی داریان در گفتگو با اقتصادنیوز درباره زلزله بعد از ظهر امروز در حوالی آوج گفت: ‌این زلزله به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، مرز استان‌های قزوین و همدان در حوالی آوج را لرزاند که در 25 کیلومتری آوج (قزوین)،29 کیلومتری آبگرم (قزوین) و30 کیلومتری دمق (همدان) بوده است. 


بیشتر بخوانید؛

زلزله بزرگ همدان و قزوین را لرزاند /زمین لرزه در تهران و گیلان احساس شد


وی ادامه داد: این زلزله در تهران هم احساس شده است اما نکته مهم آن است که علت زلزله گسل های تهران نبوده اند بلکه گسل های کوشک و آوج بوده که از توان بالایی برخوردار هستند و آخرین بار در تیرماه 81 لرزش گسل آوج سبب زلزله ای 6.5 ریشتری شد که در اثر آن 250 تن جان خود را از دست دادند .

زلزله تهران

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ‌این زلزله به استان تهران ارتباطی ندارد و تهران جزو استان های درگیر با زلزله امروز نیست و تنها استان های زنجان ،همدان  و قزوین را درگیر می کند .

ساعدی اضافه کرد: ‌زلزله ای که رخ داد زلزله اصلی بود و پس از آن دو زلزله 3 و دو نیم ریشتری که پس لرزه های زلزله اصلی بودند نیز رخ داد .

به گفته این زلزله شناس به دلیل عمق این زلزله در بخش هایی از تهران این زلزله  احساس شده و بیشتر کسانی آن را احساس کرده اند که در ساختمان های چند طیفه بودند و افرادی که در طیقه اول بودند یا در حال تردد این زلزله را احساس نکرده اند .

وی تاکید کرد :‌این زلزله تا کنون خسارت جدی به بار نیاورده است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید